رئیس اداره فضای سبز منطقه 4 از احداث فضای سبز بدنه جنگل لویزان در محدوده بزرگراه امام علی (ع) و محدود شیان خبر داد.

علی برخورداری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: این محدوده ازجنگل لویزان به دلیل شیب تند در اکثر نقاط و کمبود آب به رغم برخورداری از گونه های کم نیاز مانند کاج، اقاقیا، و سرو نقره ای فاقد جلوه مناسب است و به دلیل قرار گرفتن در تقاطع بدنه بزرگراه های شهید زین الدین و امام علی (ع) به لحاظ منظر شهری قابل توجه است.

رئیس اداره فضای سبز منطقه 4 ادامه داد: به همین منظور برنامه منظر پردازی بدنه جنگل لویزان در این محدوده در سال 87 توسط مهندسین مشاور طراحی و عملیات اجرایی زیر بنایی از همان سال آغاز شد که در طی این عملیات مخزن آبرسانی 400 متر مکعبی برای تامین آب مورد نیاز توسعه و بهسازی فضای سبز وعملیات ایجاد دسترسی مناسب در این محدوده آغاز شده است.

برخوداری تصریح کرد: در ادامه عملیات اجرایی تثبیت شیب های محدوده با کمک نیلینگ (دیواره مسلح) به مساحت 2 هزار و 200 متر مربع انجام شد که درسال جاری گلدان های بتنی مورد نیاز برای دیواره مسلح ایجاد شده به تعداد نصب شد.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون در مساحت 4500 متر مربع عرصه بایر فاقد فضای سبز و 2 هزار و 800 متر مربع گلدان بتنی جهت اجرایی فضای سبز عمودی آماده عملیات اجرایی است و در طراحی کاشت محدوده با توجه به محدودیت منابع آبی و استفاده از رنگ و بافت مناسب جهت زیباسازی منظر شهری جز اولویت های طراحی بوده است.ز

برچسب ها: لویزان ، سرسبزی ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار