مرحله يك شانزدهم جام حذفي در حالي که يک ديدار روز گذشته برگزار شد و به دليل کناره گيري شش تيم، امروز 8 ديدار 29 آذر نيز يک بازي برگزار مي شود، به اين ترتيب اين مرحله از مسابقات به پايان مي رسد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ مرحله يك شانزدهم جام حذفي قرار بود با حضور 32 تيم آغاز شود كه با انصراف 6 تيم از اين رقابت ها حريفانشان مرحله يك شانزدهم را بدون برگزاري مسابقه طي مي كنند اين تيم هاي خوش شانس راه آهن – نفت تهران – مس رفسنجان – صباي قم – فجر سپاسي و تراكتورسازي هستند كه با استراحت در اين مرحله بصورت مستقيم وارد مرحله يك هشتم جام حذفي مي شوند.



در ميان 9 ديداري كه از بين آنها بازي سپاهان- فولاد با نتيجه 2 بر يک به سود سپاهان پيگيري شد، امروز جمعه 24 آذر هشت ديدار ديگر برگزار مي شود همچنين 2 تيم ملوان و پرسپوليس تهران نيز 29 آذر ماه به مصاف هم مي روند.

در 8 ديدار امروز جمعه استقلال تهران به مصاف سايپا – داماش ايرانيان به مصاف داماش گيلان – ذوب آهن اصفهان به مصاف ملي حفاري اهواز – سايپا شمال به مصاف مس سرچشمه – شهرداري ياسوج يه مصاف مس كرمان – استقلال اهواز به مصاف گهر درود – ابومسلم به مصاف نيروي زميني مي رود.



**استقلال انتقام لیگ را گرفت / استقلال 4 – سايپا صفر

تيم هاي استقلال تهران و سايپا البرز در مرحله يك شانزدهم جام حذفي در حلي به مصاف هم مي روند كه آبي پوشان استقلال در پايان نيم فصل اول در رتبه دوم جدول قرار گرفتند، استقلال يكي از تيم هايي است كه بهترين خط دفاع را در مسابقات ليگ كسب كرده است.

تيم سايپا البرز نيز در پايان نيم فصل اول رقابت ها هفتم شد. تيم استقلال در حالي مسابقات جام حذفي اين دوره را شروع مي كند كه در فصل قبل عنوان قهرماني جام را از آن خود كرده بود.

جدال تيم هاي استقلال و سايپا در حالي پيگيري مي شود كه استقلال در هفته دوم ليگ سايپا را 2 بر يك شكست داد. اين دو تيم همواره بازيهاي حساس و جالبي دارند كه نتيجه آن غير قابل پيش بيني است.

ترکیب استقلال: سیدمهدی رحمتی، خسرو حیدری، امیرحسین صادقی، عمران زاده، نکونام، حاتمی، محمدرضایی، اشجاری، برهانی و سیدامین منوچهری

ترکیب سایپا: احمدی، شیری، شکوری، سبحانی، خوزه نارسیو، کاوه رضایی، صادقی، جونیور تورتا، غلام نژاد، شهباززاده و دقیقی

در ابتدای بازی سیدمهدی رحمتی با عکس هوادار فوت شده استقلال در بازی تیمش مقابل داماش وارد زمین شد.

حدود 10 هزار هوادار در ورزشگاه حضور دارند.

اين بازي ساعت 16:15 امروز جمعه 24 آذر برگزار آغاز شد و نیمه اول آن با تساوی صفر، صفر دو تیم به پایان رسید؛ این در حالی بود که تیم سایپا از دقیقه 42 بازی و به دنبال اخراج کاوه رضایی بازی را 10 نفره دنبال می کرد.

در نیمه دوم مجتبی جباری پس از مدتها به جای منوچهری برای استقلال وارد زمین شد و در همان ابتدای این نیمه آرش برهانی موفق شد گل اول تیمش را وارد دروازه نارنجی پوشان کند.

18 دقیقه پس از گل اول استقلال آرش برهانی اینبار گلسازی کرد و با یک سانتر زیبا باعث شد حاتمی در اولین بازی خود برای استقلال اولین گلش را نیز به ثمر برساند.

تنها پس از گذشت دو دقیقه از زدن گل دوم پاس حمودی به برهانی رسید تا این بازیکن گل سوم استقلال را نیز به ثمر برساند؛ برهانی پس از این گل عکس هوادار فوت شده استقلال را به هواداران حاضر در ورزشگاه نشان داد و بر آن بوسه زد.

رحمان احمدی دروازه بان سایپا در دقیقه 75 به علت مصدومیت از زمین بازی خارج شد و به جای وی لطف الله زاده درون دروازه سایپا قرار گرفت.

در دقایق پایانی بازی مجتبی جباری از کنار محوطه جریمه ارسالی روی دروازه سایپا داشت که کاماچو بازیکن تازه وارد تیم استقلال که وی نیز اولین بازی خود را برای آبی پوشان انجام می داد با ضربه سری محکم چهارمین گل استقلال را وارد دروازه نارنجی پوشان کند تا بدین ترتیب استقلالی ها ضمن گرفتن انتقام شکست در لیگ برتر از سایپا، حریف تیم گهر دورود در مرحله یک هشتم نهایی شوند.


**سپاهان  2  – فولاد   يک

تيم هاي سپاهان و فولاد خوزستان همواره يكي از جنجالي ترين – زيباترين بازيهاي جام حذفي و ليگ را انجام داده اند. شرايط هردو تيم در اين برهه از زمان بسيار خوب است. سپاهاني ها موفق شده اند عنوان قهرماني نيم فصل را از آن خود كنند و از طرف ديگر شاگردان فركي در فولاد رتبه سوم جدول را از آن خود كرده اند.

سپاهان اين بار به مصاف  اين تيم رفت كه بهترين خط حمله را در ميان تيم هاي ليگ داشته است و جدال دو تيم بسيار زيبا بود.

اين ديدار روز گذشته پنج شنبه با نتيجه 2 بر يک به سود سپاهان به پايان رسيد.



**تیم ويسي در جام حذفی هم حذف شد/ابومسلم  دو – پيكان  صفر

پيكان ويسي امسال خوب كار نكرده است. پيكاني ها در حالي كه مي خواستند فصل خود را با كاظمي آغاز كنند به علت مشكلات مختلفي نتوانستند با اين مربي در ليگ كار كنند و با ويسي كه پارسال در صبا خوب نتيجه گرفته بود، همكاري كردند.

پيكان ناكامي هاي خود در ليگ برتر را در جام حذفي نیز ادامه داد از طرفي ابومسلمي ها هم انگيزه بالايي داشتند تا در جام حذفي خود را نشان دهند.

اين بازي رأس ساعت 14:15 امروز برگزار شد.

در دقيقه 32 گل به خودي تيم پيکان باعث شد که ابومسلم به اولين گل خود دست يابد.

محسن آذرپاد در دقیقه 55 گل دوم سیاه جامگان را نیز به ثمر رساند تا پیکان و ویسی از جام حذفی هم حذف شوند.

ابومسلم در بازی بعدی خود در مرحله یک هشتم نهایی باید به مصاف صبای قم برود.



**جدال خانواده داماش/داماش ایرانیان یک  – داماش گیلان 3

داماش گيلان و داماش ايرانيان نيز در جام حذفي با هم به رقابت مي پردازند. داماش گيلان با هدايت حميد درخشان در پايان نيم فصل اول ليگ برتر در رتبه يازدهم جدول قرار گرفت. داماش يكي از خط دفاع هاي ضعيف در ميان تيم هاي ليگ برتري را داراست.

داماش گيلان اين بار به مصاف هم خانواده خود داماش ايرانيان رفت.

اين ديدار رأس ساعت 14:15 امروز برگزار شد.

اولين گل داماش گيلان را عليرضا جهانبخش در دقيقه 26 به ثمر رساند و در دقيقه 44 بازي مرتضي ابراهيمي دومين گل را براي داماش به ثمر رساند.

بوبکر کبه بازیکن بورکینافوسویی تیم داماش در دقیقه 69 گل سوم داماش گیلان را وارد دروازه حریف کرد و محمدرضا ایپک چی در دقیقه 85 یکی از سه گل خورده داماش ایرانیان را جبران کرد.



**ذوب آهن اصفهان  یک – ملي حفاري اهواز  صفر

تيم هاي ذوب آهن اصفهان و ملي احفاري اهواز نيز در رقابت هاي مرحله يك شانزدهم جام حذفي به مصاف هم رفتند. ذوب آهني ها امسال شرايط خوبي در ليك ندارند آنها با 13 امتياز در رتبه شانزدهم جدول قرار دارند و در مصاف با ملي احفاري اهواز ناكامي ها و عدم نتيجه گيري شان را تا حدي جبران كردند.

اين بازي ساعت 14:15 امروز جمعه 24 آذر برگزار شد و ذوبی ها در 90 دقیقه مقابل حریف خود ناکام بودند اما در وقت اضافی اول و در دقیقه 98 بازی توسط رجب زاده یک گل به ثمر رساندند.

این بازی تا دقیقه 105 یک بر صفر به سود ذوب اهن در جریان است.



**شهرداري ياسوج 4  – مس كرمان  يک

دو تيم شهرداري ياسوج و مس كرمان نيز در یاسوج به مصاف هم رفتند. مس كرمان در پايان نيم فصل اول ليگ برتر با 24 امتياز نهم جدول شد.

مسي ها با ابراهيم قاسمپور در حالي به مسابقات جام حذفي مي روند كه 7 بازيكن كليدي خود را در اختيار ندارند يا در مسابقات غرب آسيا حضور دارند و يا مصدوم هستند شهرداري ياسوج نيز يكي از تيم هاي با انگيزه دسته يك است كه بي شك جدال آنها با مس تماشايي خواهد شد.

اين ديدار رأس ساعت 13:30 امروز جمعه 24 آذر برگزار شد.

در دقيقه 21 محمد پورمند براي شهرداري گل زني کرد و در دقيقه 38 رضا عنايتي گل تساوي را براي تيم مس کرمان به ثمر رساند.

نيمه اول اين بازي با نتيجه يک بر يک مساوي به پايان رسيد.

در دقيقه 56 بازي مصطفي چراغي گل دوم را براي تيم شهرداري ياسوج به ثمر رساند و میلاد جعفری در دقایق 92 و 93 بازی کار را برای تیم مس در جام حذفی تمام شده کرد تا کرمانی ها از این پس فقط به حضور در مسابقه های لیگ برتر فکر کنند.



**سايپا شمال  یک – مس سرچشمه    صفر

مس سرچشمه تيمي كه ابتداي ليگ يازدهم به ليگ برتر آمد و در انتهاي فصل هم سقوط كرد به مصاف سايپا شمال رفت.

اين بازي ساعت 14:15 امروز جمعه 24 آذر برگزار شد و در نهایت تیم سایپا با برتری یک بر صفر مقابل حریف خود به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.



**جدال حيثيتي براي گهر/استقلال اهواز  يک   – گهردرود   يک 

گهر شرايط خوبي ندارد. شاگران مايلي كهن در پايان نيم فصل با 9 امتياز در قعر جدول به سر مي برند و حالا بايد در جام حذفي به مصاف استقلال اهوازي بروند كه شايد تيم هجدهم ليگ برتر را تيمي ضعيف بشمارد اما تيم هاي قعر نشين نشان داده اند كه در بازي هاي حيثيتي بسيار با انگيزه عمل مي كنند. جدال استقلال اهواز وگهر دورود نيز تماشايي خواهد بود.

اين بازي ساعت 14:15 امروز جمعه 24 آذر برگزار مي شود.

در دقيقه 5 بازي احمد بوعذار اولين گل را براي استقلال اهواز به ثمر رساند و همچنين امين ترکاشوند گل تساوي را در دقيقه 17 بازي وارد دروازه حريف کرد.



**نيروي زميني   يک  – صنعت نفت آبادان  3

تيم صنعت نفت آبادان در ليگ قوي عمل نكرده است. صنعت نفتي ها با 11 امتياز رد رتبه هفدهم جدول قرار دارند آنها به مصاف تيم نيروهاي زميني مي روند و بايد تلاش كنند تا نتيجه قابل قبولي كسب كنند.

اين بازي رأس ساعت 13:30 امروز برگزار شد.

رضا خالقي فر در دقيقه 23 اولين گل را براي تيم نفت به ثمر رساند.

نيمه اول اين بازي با نتيجه يک بر صفر به سود نفت آبادان به پايان رسيد.

بهنام برزای در دقیقه 65 گل دوم نفت را به ثمر رساند، ميرعلي سلماني در دقيقه 71 بازي گل اول تيم نيروي زميني را وارد دروازه کرد اما رسول نویدکیا در دقیقه 85 بازی گل سوم را برای نفت آبادان به ثمر رساند تا خیال نفتی ها برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی راحت شود.

گفتني است؛ پرسپوليس و ملوان هم در 29 آذر به مصاف هم مي روند./مح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار