رئیس جمهور با اشاره به تحریم‌های دشمن علیه ایران گفت: آنها می‌خواهند ما را بر سر یک دو راهی قرار دهند که یک طرفش تسلیم است اما ما از امام، رهبری و شهدا یاد گرفتیم که زیر بار تسلیم نرویم.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدي نژاد عصر امروز (پنجشنبه) در همايش سراسري فرماندهان و مديران قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء سپاه با قدرداني از خدمات ارزشمند، ماندگار و تأثير گذار قرارگاه سازندگي، نيروهاي اين قرارگاه را فرزندان انقلابي و ياوران رهبري گرانقدر در سازندگي کشور دانست و گفت: انصاف اين است که در دوره عمران و سازندگي، حضور روحيه انقلابي و دفاع مقدس و عزم و اراده مومنانه، فضاي کشور، ادبيات ساختن و الگوها و استاندارهاي طراحي و عمراني را بطور کامل متحول كرد که بخش عظيمي از آن توسط مجموعه مديران و متخصصان قرارگاه سازندگي انجام شده است.

وي خاطرنشان كرد: دشمنان از ايران پيشرفته، مقتدر و صاحب آرمان و مکتب که به عنوان الگو به جهان معرفي شود، هراس دارند و تمام بهانه تراشي ها براي جلوگيري از ظهور اين پديده مبارک است كه در مقابل آنها بايد همه دست به دست هم داده و دشمنان را مايوس سازيم و بخش مهمي از اين ياس از ناحيه تلاش براي ساختن، عمران و آّباداني است.

رييس جمهور ملت ايران را حامل يک پيام الهي و جهاني دانست و اظهار داشت: پشتوانه عملي حقانيت يک مکتب و پيام آن است که در عرصه زندگي مردم تحول و پيشرفت و اعتلاء ايجاد کند.

احمدي نژاد اضافه کرد: بهترين انديشه ها و ناب ترين مکتب اگر نتواند در عرصه عمل جلوه اي از آرمان هاي الهي و انساني را متجلي کند، دوام نخواهد آورد.

رييس جمهور تصريح كرد: بر اين اعتقاد هستم که انديشه انقلاب و اسلام ناب، تنها حقيقتي است که مي تواند همه بشريت را به سعادت برساند و اين انديشه بايد در ميدان عمل، نشان دهد که بخش هاي گوناگون زندگي اجتماعي مردم را انساني تر و آرماني تر اداره مي کند.

احمدي نژاد خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامي در حوزه عزت و استقلال توانست رکورد شکني کرده و حقانيت خود را در صحنه عمل متجلي کند و نشان داد که اگر ملتها از اين انديشه پيروي کنند، قطعا عزت و استقلال خود را تضمين کرده اند.

رييس جمهور گفت: بايد در ميدان اقتصاد، عمران و آباداني نيز حقانيت انديشه خود را در عمل اثبات کنيم.

وي افزود: زماني در اجراي کوچکترين کار عمراني با هزاران اما و اگر مواجه بوديم، اما امروز هيچ عرصه اي نيست که به متخصصين و دلسوزان کشورمان عرضه شود و آنها اظهار ناتواني کنند.

 احمدي نژاد با بيان اينكه براي ساختن کشور بايد از يک سو تکميل زيرساخت ها و از سوي ديگر فعاليت هاي سازنده و مفيد را مورد توجه قرار داد، اظهار داشت: دولت از تکميل زيرساخت ها پشتيباني مي کند و معتقديم هرگونه فعاليت سازنده در كشور نيازمند زيرساخت است که بايد در تمام کشور تکميل و به اتمام برسد.

رييس جمهور گفت: نبايد ايجاد زيرساختها ده ها سال به طول بيانجامد و بايد به سرعت تکميل و در اختيار مردم قرار گيرد. خوشبختانه در اين بخش ها اقدامات افتخارآفرين و بزرگي انجام شده است.

احمدي نژاد با مقايسه آماري اقدامات انجام شده طي سالهاي اخير نسبت به سال 84 خاطرنشان كرد: امروز در همه بخش هاي صنعتي و عمراني شاهد جهش هاي قابل توجهي نسبت به سال 84 هستيم.

وي افزود: اتمام زيرساخت ها نيازمند نيروي انساني، تجهيزات، منابع و بالاتر از آن خودباوري و همت است که خوشبختانه امروز در بين آحاد ملت موج مي زند.

رييس جمهور خاطر نشان کرد: بسياري از هياهو و فشارهاي دشمنان به خاطر جهتگري ها و اقداماتي است که ملت ايران در مسير سازندگي دشمن و پيشرفت برداشته است. دشمنان چنين خيال کرده اند که اگر فشار بياورند دست ما از منابع خالي خواهد شد، اين در حالي است که منابع گسترده اي در کشور وجود دارد.

احمدي نژاد گفت : عادت کهنه اي در کشور از سال 1328 رايج و از سال 50 نهادينه شد و آن تمرکز نگاه همه دستگاه ها به خزانه کشور است و سيستم دولتي نيز بر همين پايه شکل گرفته است، از همين رو دشمنان تصور مي کنند که اگر فشار بياورند و منابع بيشتري از خزانه دولت بگيرند، کشور با مشکل مواجه خواهد شد، در حالي که ايران سرشار از منابع است و فقط لازم است مقداري نوع نگاه و جهت گيري را تغيير دهيم.

وي با اشاره به اينكه به قدري منابع جديد در کشور وجود دارد که اگر به آنها ورود پيدا کنيم، منابع خزانه در مقابل آن ناچيز است، خاطرنشان کرد: وزارتخانه ها اموال و زمين هاي راکدي در اختيار دارند که با واگذاري آن مي توانند منابع کسب شده را در تکميل زيرساخت ها و پيشرفت و آباداني كشور به کار گيرند.

رييس جمهور تاکيد کرد: بايد فشار دشمنان را به عنصر مثبتي در اقتصاد کشور و ساختن ايران عزيز تبديل کنيم و اين نيازمند تغيير نوع نگاه و احياي منابع و استفاده از آن است. دولت با همين هدف سازمان اموال را تاسيس کرده تا منابع راکد در وزارتخانه ها و سازمان هاي اداري را شناسايي و آنها را تبديل و در مسير ساختن و پيشرفت کشور بکار گيرد و اين يك كار انقلابي است.

احمدي نژاد افزود: سپاه نيز اموال و زمين هاي فراواني در تهران و شهرهاي مختلف در اختيار دارد که مي تواند بخشي از آن را تبديل کرده و مورد استفاده قرار دهد.

رييس جمهور تاکيد کرد: مي توان با تغيير نگاه، طراحي و فشارهاي دشمنان را به عنصر مثبت و سازنده تبديل کرد و اين نيازمند روحيه انقلابي، همدلي و همراهي است.

احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه در بخش عمران و آبادي کشور مي توان دشمنان را از تصميمات و اميدهايي که بسته اند مايوس ساخت، گفت: در سال جاري که هياهوي دشمنان زياد شده بايد با همت والاتر، بزرگترين پروژه ها را افتتاح و به بهره برداري برسانيم و اين بهترين كار در نشان دادن بي تاثير بودن فشارهاي دشمنان است.

رييس جمهور با بيان اينکه متاسفانه عده اي در سرمايه گذاري هاي توليدي به استفاده از منابع دولتي عادت کرده اند، تصريح كرد: در کشورمان منابع و روش هاي تامين آن بسيار گسترده و فراوان است و حجم اقتصاد کشورمان از هزار و 100 هزار ميليارد تومان فراتر رفته است و از اقتصاد هفدهم دنيا به سرعت به سمت جايگاه پانزدهم در حال حرکت هستيم.

احمدي نژاد گفت: دشمنان خيال مي کنند مي توانند پيشرفت و سرمايه گذاري در کشورمان را متوقف کنند البته برخي نيز در داخل کشور با طراحي دشمنان همراهي کردند که ارزش پول ملي را پايين بياورند اما دولت با اين مسئله مخالف بوده و در صدد تقويت ارزش پول ملي است و در تلاش هستيم طراحي دشمنان را در اين عرصه به عنصر مثبت در اقتصاد کشور تبديل کنيم.

رييس جمهور اظهار داشت: به فضل الهي بدخواهان ملت ايران در سالهاي آينده مشاهده خواهند کرد که سهم درآمد نفت در اقتصاد ايران حذف خواهد شد. سال گذشته 65 ميليارد دلار درآمد نفتي وارد اقتصاد كشور شده و در مقابل 53 ميليارد دلار صادرات غير نفتي داشتيم و اميد است امسال رقم صادرات غيرنفتي از مرز 65 ميليارد دلار عبور کند و بي ترديد با تداوم همين روند در سالهاي آينده، صادرات غير نفتي به رقم بالاي 100 ميليارد دلار خواهد رسيد، در اين صورت ديگر احتياجي به درآمد نفت نخواهيم داشت.

احمدي نژاد تصريح كرد: اميدوارم در تلاطمي که دولت در آن، در مسير پيشرفت و آباداني کشور حرکت مي کند، دولت دست بسته و محدود شده نباشد تا بتواند در مسير پيشرفت كشور حركت كند.

وي تاکيد کرد: در مقابل اقدامات دشمنان جز ايستادگي و پيروزي هيچ انديشه اي در ذهن نيروهاي انقلاب وجود ندارد و به فضل الهي با اقتدار و عزت بيشتر از اين شرايط عبور کرده و در افق بالاتري طلوع خواهيم کرد.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: زماني همه شياطين، همه تجهيزات، منابع مالي و رسانه اي دنيا و مراکز قدرت سياسي را در اختيار داشتند و ملت ايران دست تنها بود ولي با اين وجود در مقابل آنها ايستادگي کرد و همه آنان را تا قعر تاريخ عقب راند و امروز ديگر شرايط نسبت به آن دوران به کلي تغيير کرده و به سرعت در حال حرکت به سوي آرمانهاي الهي ملت ايران است.

وي تصريح كرد: مناسبات يک جانبه قدرتها سست و ضعيف شده و به فضل الهي فرو خواهد ريخت.

رييس جمهور گفت: امروز عمق و جوهره پيام انقلاب در اقصاء نقاط جهان فراگير شده و بايد ادبيات انقلاب را با زبان خودشان به ملت ها ارائه کنيم و بي ترديد جامعه بشري كه ديگر به انديشه مادي و سرمايه داري قانع نيست و به دنبال آرمان بالاتري هستند از آن استقبال خواهند كرد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار