وزیر نفت گفت: برنامه افزایش یک میلیون بشکه ای تولید نفت را در دستورکار داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رستم قاسمی در مراسم اختتامیه پنجمین همایش بین المللی صنعت سی ان جی بیان این مطلب که صنعت نفت در گذشته اقلام زیادی را از خارج وارد می کرد و هنوز هم در این زمینه نیازمندیم که از خارج وارد کنیم، افزود: برنامه ای با کمک انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت و بقیه سازندگان در حال اجراست که در زمان بندی کوتاه، میان و بلندمدت وابستگی صنعت نفت حل شود.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در چند سال گذشته بخش عمده ای از نیازهای صنعت نفت به همت شرکتهای داخلی تامین شد، گفت: برای ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت مانند پمپ ها برنامه ریزی شده است.

قاسمی با بیان اینکه 3 تا 4 هزار پمپ مورد نیاز صنعت نفت است، افزود: با همکاری 24 پمپ ساز کشور تا دو سال آینده می توانیم با پژوهش و فناوری پمپ های مورد نیاز صنعت نفت را تجاری سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه ساخت این پمپ ها در دستور کار دانشگاهها و مراکز علمی فناوری قرار دارد، تاکید کرد: برای ساخت همه تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور برنامه ریزی شده است.
وزیر نفت با بیان اینکه نگرانی جدی برای توسعه صنعت نفت نداریم و توانمندی صنعت کشور در حد بسیار خوبی است، ابراز امیدواری کرد: صنعت نفت کشور توسعه یابد و نگهداشت تولید انجام شود.
قاسمی تاکید کرد: از نظر کیفیت، صنایع کشور ، خوب و حتی بهتر از کشورهایی مانند چین و کره است.
وی افزود: در رعایت زمان بندی اجرای برخی طرح ها مشکلاتی وجود دارد که برای آن برنامه ریزی شده است.
قاسمی، تشکیل صندوق حمایت از سازندگان را یکی از اقدامات وزارت نفت بیان کرد و گفت: از طریق این صندوق حمایت بدون بهره از سازندگان تجهیزات صنعت نفت انجام می شود.

وزیر نفت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ایران از مزیت گازی برخوردار است، افزود: هم اکنون حدود دو هزار جایگاه سی ان جی در کشور به بهره برداری رسیده است و از این نظر پس از پاکستان مقام دوم را داریم.
قاسمی استفاده از گاز سی ان جی را از نظر اقتصادی و برای محیط زیست مناسب دانست و گفت: برای توسعه این صنعت زحمت زیادی کشیده شده است به طوری که هم اکنون 20 میلیون مترمکعب در روز گاز سی ان جی سبد سوخت کشور را تشکیل می دهد.

وی افزود: برای بهبود وضع اقتصادی جایگاه داران برنامه ریزی شده است و به زودی سقف کارمزد انان افزایش می یابد.
وزیر نفت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قرارداد خط لوله صلح با پاکستان نهایی شده است، گفت: این خط از عسلویه به پاکستان رسیده است و به زودی در یک ماه آینده عملیات ساخت ادامه این خط در داخل پاکستان آغاز می شود.

قاسمی افزود: قراردادی نیز با عراق نهایی شده است و با برخی از کشورهای اطراف نیز درحال مذاکره هستیم.

وی با اشاره به اینکه ساخت طرح ال ان جی در عسلویه درحال اجراست، گفت: این طرح 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که در آینده می توانیم 50 میلیون مترمکعب صادرات گاز ال ان جی داشته باشیم.

پنجمین همایش بین المللی صنعت سی ان جی و نمایشگاه وابسته با معرفی برگزیدگان این صنعت به کار خود پایان داد./ر
برچسب ها: تولید ، نفت ، افزایش ، دستورکار ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار