يکي از اعضاي برجسته ائتلاف تحت رهبري آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز پنجشنبه انگليس را به رفتاري فاقد روحيه همکاري در قبال اتحاديه اروپا که احتمالا باعث «از هم پاشيدگي» اين بلوک مي شود متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ رينر برودرل رهبر جناح دموکرات هاي آزاد در پارلمان آلمان که در دولت ائتلافي مرکل سهيم هستند به راديو آلمان گفت تمايل دارد انگليس در اتحاديه اروپا باقي بماند اما از عملکرد لندن به شدت دلسرد شده است.

برودرل افزود: دوستان انگليسي ما به صورت مستمر توصيه هايي را به ما درباره کارهايي که بايد در منطقه يورو انجام دهيم مي دهند اما خودشان به اينگونه اقدامات ملحق نمي شوند. آنها حتي حاضر به توافق درباره قوائدي براي بازارهاي مالي نيستند. اگر اوضاع به همين منوال پيش رود شاهد از هم پاشيدگي ساختار اروپا خواهيم بود.

انگليس تحت اداره ديويد کامرون (نخست وزير محافظه کار اين کشور) با بسياري از شرکاي خود در اتحاديه اروپا درباره مسائلي از توافقنامه تثبيت مالي گرفته تا ماليات نقل و انتقالات مالي و بودجه اتحاديه اروپا اختلاف نظر دارد.

در حالي که آلمان با انگليس درباره لزوم کاهش بودجه اتحاديه اروپا اتفاق نظر دارد اما مواضع غيرانعطاف پذير کامرون نگراني ها را درباره خروج انگليس از اين بلوک افزايش داده است.
مرکل ماه گذشته اعلام کرد نمي تواند اروپايي را بدون انگليس تصور کند و از لندن خواست تعاملات بيشتري داشته باشد.

کشورهاي ديگر اتحاديه اروپا بامداد روز پنجشنبه امتيازهايي را به انگليس به منظور دستيابي به توافقي دادند که به بانک مرکزي اروپا اختيارات بيشتري براي نظارت بر بانک هاي منطقه يورو از سال دو هزار و چهارده مي دهد. انگليس که از واحد پولي يورو استفاده نمي کند نگران است بانک مرکزي اروپا استقلال خود را در نظارت بر لندن که يکي از مراکز مهم مالي اروپاست تضعيف مي کند. مرکل و کامرون بعد از ظهر پنجشنبه در نشست رهبران اتحاديه اروپا شرکت مي کنند.

برچسب ها: المان ، انگلیس ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار