معاون كاهش تقاضا وتوسعه مشاركت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور گفت: 686 مركز درمان غیرمجاز اعتیاد در كشور شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

بابك دین پرست، در سفر به شهركرد در جمع خبرنگاران افزود: براساس دستور العمل وزارت كشور، با مراكز غیرمجاز در عرصه درمان اعتیاد و مراكز مجاز متخلف برخورد قانونی می شود.
وی گفت: هم اكنون چهارهزار مركز درمانی خصوصی و دولتی ترك اعتیاد در سطح كشور فعال است.
دین پرست خاطر نشان کرد: دستور العمل برخورد با مراكز فاقد مجوز و متخلف، سیزدهم آذرماه امسال ازسوی وزیر كشور و دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر به استانداران و رؤسای شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر كشور ابلاغ شده است.

معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور افزود: كمیته ساماندهی مراكز غیرمجاز و متخلف درمان سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان ها، باید ظرف مدت دو هفته از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل، لیست‌های مراكز مشمول موضوع این دستورالعمل را تهیه و در اختیار استاندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قرار دهد.

دین پرست تصریح کرد: استانداران و رؤسای شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز ‌باید حداكثر ظرف مدت 10 روز از زمان دریافت لیست‌های مربوطه با برگزاری جلسه شورای هماهنگی، نسبت به برخورد قانونی با مراكز غیرقانونی و عوامل متخلف و مرتبط با این مراكز اقدام كنند.
وی، از آحاد مختلف جامعه خواست چنانچه اطلاعی از فعالیت مراكز غیرمجاز و یا تخلف مراكز مجاز درمان سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان ها دارند، اطلاعات مربوطه را در اختیار دستگاه‌ های مجری ازجمله، شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار دهند.
دین پرست گفت: هم اكنون دركشور، مواد مخدر سنتی نسبت به دیگر گونه های این مواد بیشتر مصرف می شود./س

برچسب ها: شناسایی ، مرکز ، غیر ، مجاز ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.