مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: طرح جامع آلودگی هوا که در گذشته در هشت کلان شهر کشور عملیاتی شده بود در شهر اردبیل نیز بر اساس دستور‌العمل جدید اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علی حمیدی  در همایش پژوهش و تحقیق در محیط زیست افزود: در این طرح جامع سعی شده است آلودگی‌ها با راهکارهای تدوین شده به حداقل برسد و در شهر اردبیل نیز که از جمعیت 500 هزار نفری برخوردار است این طرح با هدفبرطرف کردنمشکلات و کنترل آلودگی هوا به مانند هشت کلان شهر دیگر کشور به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

وی اهمیت پژوهش و تحقیق در حوزه محیط زیست را با توجه به ارتباط تنگاتنگ با حیات بشری یادآور شد و گفت: این اهمیت‌ دادن دارای ارزش است چرا که گستردگی این فعالیت‌ها سبب می‌شود تا یک برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی را در حوزه کاستن از مشکلات و تنگناهای زیست محیطی شاهد باشیم.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل همچنین گفت: چراغ راه ما در این زمینه راهکارهای جمع‌بندی شده از طریق مراکز تحقیقی و آموزشی است که در این زمینه با توجه به اقدامات کارشناسی و تحقیقاتی وسیع می‌تواند بخش عظیمی از نارسایی‌ها را برطرف کرده و قابلیت‌های حقیقی را به منصه ظهور برساند.

حمیدی از دفع اصولی بخش عظیمی از پسماندهای خطرناک بیمارستانی در سطح استان خبر داد و افزود:‌ باید شرکت‌های تعاونی در دفع بی‌خطر این پسماندها فعالیتی مثمرثمر داشته باشند که شایسته آن است در این زمینه مجموعه‌ها و واحدهای مورد بررسی و تحقیق شده با یک رویکرد حقیقی ورود پیدا کنند.

وی در ادامه گفت: دانشگاه و عناصر آن به ویژه دانشجویان و محققان در بحث فرهنگ‌سازی زیست محیطی و بالا بردن مبانی این فرهنگ در جامعه نقش موثر و بسزایی داشتند که باید این جامعیت و کامل بودن حرکت‌ها همچنان رو به جلو باشد./س

برچسب ها: اردبیل ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.