بزرگترین طرح های آبی در بخش كشاورزی در استان در حال ساخت و ساز است و كرمانشاه در این زمینه در سطح كشور پیشتاز است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

استاندار كرمانشاه در سی و چهارمین جلسه ستاد اجرایی طرح توسعه كشاورزی گفت: طرح توسعه كشاورزی از طرح های تحولی دولت است كه شرایطی را فراهم آورده است که در نهایت منجر به توسعه و بالندگی بخش زیرساخت های كشاورزی استان های كشور خواهد شد.

"سید دادوش هاشمی' اظهارداشت: كرمانشاه دارای رتبه سوم انعقاد قرارداد در زمینه طرح توسعه كشاورزی در سطح كشور است، و مسوولین این استان باید از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را برای توسعه هر چه بیشتر بخش كشاورزی بعمل آورند.

وی،بابیان اینکه؛ استان كرمانشاه پیشگام در حوزه طرح توسعه كشاورزی است بیان كرد؛ در خصوص واگذاری اراضی و همچنین منابع آبی موجود در سطح استان نیز رتبه اول كشوری را دارا می باشیم. سهم استان كرمانشاه از تسهیلات كشاورزی در سال 90 اعتباری بالغ بر یك هزار و 370 میلیارد ریال بوده كه تاكنون قریب به یك هزار و 120 میلیارد ریال آن انعقاد قرارداد شده و تا پایان دی سال جاری نیز مابقی تسهیلات انعقاد قرارداد خواهد شد.

همچنین ساخت و ساز سدهای متعددی در استان در دست اجراست، كه استان كرمانشاه قبل از دولت های نهم و دهم فقط 200 هزار هكتار اراضی كشاورزی آبی داشت و با خدماتی كه دولت خدمتگزار در استان انجام داد، توانسته ایم بزرگترین طرح های آبی در بخش كشاورزی را بخود اختصاص داده و 70 هزار هكتار از اراضی دیم را مشروب كنیم.

استاندار كرمانشاه، درپایان از بانك های عامل استان خواست كه در ارائه خدمات و تسهیل به متقاضیان و صاحبان طرح های توسعه كشاورزی تلاش كنند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، طرح ، آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.