مدیر کل امور عشایر استان فارس گفت: به زودی اولین کارخانه خوراک دام قشلاق عشایری با ظرفیت تولید سالانه 20 هزار تن محصول در شهرستان فیروزآباد افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس حسن حبیبی اظهار داشت: این کارخانه در فضایی به مترا‍‍‍ژ پنج هزار و 100  متر مربع با استفاده از دستگاه های پیشرفته و با هدف تامین نهاده های دامی عشایر فارس به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: کارخانه خوراک دام قشلاق عشایری فارس تاکنون هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون تومان داشته که با همکاری هشت تشکل، اتحادیه تعاونیهای عشایر سیار فارس و بخش خصوصی تامین شده است.
مدیر کل امور عشایر استان فارس همچنین تصریح کرد: در فصل زمستان بیشترین نیاز عشایر سوخت شامل نفت سفید و کپسول است که این موضوع نیز توسط شرکت های تعاونی که سهامداران آن عشایر هستند، تامین می شود.
حبیبی تاکید کرد: حمام های خورشیدی تعبیه شده برای عشایر نیز به گونه ای ساخته شده اند که در فصل زمستان با سرد شدن هوا برای آنها مشکلی به لحاظ گرمایش به وجود نمی آید.
وی در مورد تلفات دامهای عشایر از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بیان کرد: تاکنون 390 راس دام عشایر استان فارس بر اثر بارندگی و سیل از بین رفته اند./س

برچسب ها: کارخانه ، خوراک ، دام ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.