قاضي نظامي زندان گوانتانامو دستور داد همه شواهد مربوط به متهمان حملات يازدهم سپتامبر درباره بدرفتاري هايي که زندانيان در طول بازداشت مخفي خود متحمل شده اند ، جزو اطلاعات محرمانه طبقه بندي شود و پشت درهاي بسته و در غيبت رسانه هاي عمومي مورد بحث قرار بگيرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، در حکمي که ششم  دسامبر صادر اما روز چهارشنبه در پايگاه اينترنتي دادگاه ويژه نظامي منتشر شد، قاضي جيمز پهل (James Pohl) درخواست دولت آمريکا را براي حفظ ويژگي مخفي اين شواهد جهت حفظ امنيت ملي، تاييد کرده است.
اين حکم همه اطلاعات مربوط به جزئيات دستگيري متهمان، کشورهايي را که چهار نفر از متهمان از سال دو هزار و سه تا دو هزار و شش در آنجا به طور مخفيانه تحت بازداشت قرار گرفته اند، نام و هويت متهمان، توضيحات مربوط به اشخاص دخيل در دستگيري، انتقال، بازداشت يا بازجويي آنها، شيوه هاي بازجويي خشن يا شرح مکان هاي بازداشت آنها را که ممکن است افکار عمومي را تحريک کند، شامل مي شود.
قاضي همچنين درباره محرمانه طبقه بندي شدن اسناد و شواهد مربوط به خالد شيخ محمد، تبعه پاکستاني و مغز متفکر احتمالي حمله يازدهم سپتامبر و چهار نفر متهم ديگر پرونده که همه با احتمال مجازات اعدام مواجهند، به دولت آمريکا اطمينان داده است.
قاضي در اين حکم خاطر نشان کرده که وي تصميم گرفته است به درخوست دولت، اقدامي را که از سال ها پيش مورد استفاده قرار گرفته و به قاعده چهل ثانيه موسوم است، نهادينه کند. اين قاعده ايجاب مي کند که انتقال مباحثات جاري در سالن دادگاه به عموم به تعويق انداخته شود. اين تاخير به دادگاه امکان مي دهد با ارزيابي اطلاعات از انتشار عمدي يا اشتباهي اطلاعات طبقه بندي شده جلوگيري کند.
 يک سازمان حقوق بشري و سيزده رسانه به طور رسمي با مخفيانه بودن مباحثات در جريان جلسه دادگاهي در ماه اکتبر در پايگاه دريايي گوانتانامو در کوبا مخالفت کرده بودند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار