رئیس اورژانس کشور گفت: بر اساس آمار های موجود، نیمی از فوتی‏ های ناشی از حوادث ترافیکی در هنگام حضور اورژانس بر سر صحنه یا در زمان انتقال مصدومان به مراکز درمانی روی می ‏دهد.

غلام‏ رضا معصومی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: برای تشریح این مبحث باید چند شاخص مهم را در کنار یکدیگر ارزیابی کرد.

 

وی ادامه داد:  سال 85 آمار های فوتی حوادث ترافیکی عددی بالغ بر 28 هزار مورد بود؛ از میان این، تقریباً 70 تا 80 درصد فوتی‏ ها در سر صحنه روی می ‏داد.

 

معصومی اضافه کرد: سایر موارد فوتی نیز در حین انتقال فرد حادثه‏ دیده به بیمارستان روی می ‏داد.

 

رئیس اورژانس کشور افزود: در سایه تلاش های انجام‏ شده، این روند به جایی رسیده است که تقریباً 8 هزار نفر از آن تعداد کم و این درصد ها به موارد حین انتقال اضافه شده است.

 

وی ادامه داد: در بیانی دیگر، کسانی که به اجبار در سر صحنه تصادف جان خود را از دست می ‏دادند، حال با سرعت‏ عمل اورژانس به داخل آمبولانس منتقل شده و حتی به بیمارستان می ‏رسند.

 

معصومی با اعلام خبر حضور اورژانس بر سر سانحه در 14 دقیقه افزود: امکان توسعه چند برابری مراکز اورژانس وجود ندارد.

 

رئیس اورژانس کشور بیان کرد:  تلاش امسال اورژانس کشور، تداوم در کاهش روند تلفات ترافیکی است؛ هر چند این مهم سال به سال دشوارتر می ‏شود.

 

وی ادامه داد: بر اساس قوانین فعلی مصوب در خصوص امداد جاده‏ ای اورژانس و فوریت ‏های پیش ‏بیمارستانی باید زمان رسیدن امدادگران این دستگاه بر سر سانحه به کمتر از 15 دقیقه می ‏رسید.

 

معصومی اضافه کرد: خوشبختانه در حال حاضر، این زمان در جاده‏ های کشور به حدود 14 دقیقه رسیده است.

 

رئیس اورژانس کشور افزود: در برنامه‏ های کنونی قراری وجود ندارد که در سایه توسعه مراکز امداد زمینی این دقایق کاهش یابد.

 

وی ادامه داد: تغییر در این عدد و کاهش آن مستلزم رشد و توسعه چند برابری در تعداد پایگاه‏ های فوریت‏ های پزشکی است که به هیچ عنوان امکان و قصد چنین اقدامی وجود ندارد./س


برچسب ها: فوتی ، حوادث ، مصدومان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.