سالیانه 500 هزار ساعت از عمر ایرانیان در اثر مبتلا به سرطان از دست می رود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران: از پنجمین کنگره سرطان سینه که امروز 22 آذر ماه جاری در مرکز همایش ای برج میلاد آغاز به كار کرد ،دکتر محمد اسماعیل اکبری اظهار داشت: سرطان پستان در زنان بالاترین آمار را  به خود  اختصاص داده است و سالیانه 85 هزار مورد جدید سرطان در کشور به ثبت می رسد.

وی با تاکید بر اینکه میزان ابتلا به سرطان سینه بیش از ابتلا به سرطان پوست است گفت: ابتلا به سرطان سومین عامل مرگ و میر در زنان ایرانی است.

وی همچنین یاد آور شد: از نظر جایگاه سرطان ایران در رده  میانه قرار دارد، از این میان اروپا با ابتلا به 5 تا 6 برابر سرطان سینه بیش از ایران در شرایط حادتری قرار دارد و ساکنین کشورهای شدتی و آفریقایی در حد پایین تری از ایران به سرطان سینه دچار می شوند.

وی همچنین افزود: در اروپا، سرطان سینه پس از بیماری های قلبی- عروقی دومین عامل مرگ، در افریقا پس از بیماری های عفونی چهارمین عامل مرگ و میر زنان و  درایران پس از حوادث و بیماری های قلبی- این سرطان در رده ی سوم مرگ و میر قرار دارد.

اکبری یاد آور شد: براساس بررسی های انجام شده، رشد سرطان سینه در استان های مازندران، اصفهان، سمنان کاهش یافته ولی از میان استان های جنوب غربی تا شمال غربی، استان فارس دارای کمترین مبتلایان به این سرطان است.

وی با اشاره به آمار سال 2010 که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده است، گفت: براساس این آمار 31 درصد هزار نفر به سرطان سینه مبتلا می شوند ولی میزان ابتلای مردان 2/6 درصد است که علل پاتولوژی آن با زنان متفاوت است./ع2
برچسب ها: سرطان ، سینه ، قلبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار