پايگاه خبري بنياد فرهنگ استراتژيك در گزارشي به معرفي نسل جديد هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا اشاره داشته؛ هواپيماهايي که هر روزه دهها کشته در سراسر جهان برجاي مي گذارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در اين گزارش آمده است: در نسل جديد هواپیماهای بدون سرنشین نظامی آمريكا، ديگر نيازي به حمل راكت هاي محدود نمي باشد چرا كه نسل جديد اين هواپيماها به ليزر بسيار قوي كه قدرت تخریب اهداف آن برابر با سرعت نور مي باشد،مجهز مي باشند. 

يكي از كارشناسان" برنامه سيستم دفاعي ليزري(سيستم ليزر مايع با انرژي بالا)" در گفتگو با مجله تايمز اظهار داشت: اين فن آوري در واقع يك انبار مهمات نامحدود را براي هواپيماهاي بدون سرنشين فراهم مي كند چرا كه بارها از آن براي از بين بردن اهداف مي توان استفاده نمود و ديگر نيازي به حمل راكت نداريم."

در چهار سال گذشته، آژانس تحقیقات پیشرفته دفاعی آمريكا (DARPA) به پیمانکار خود -شركت ژنرال اتميك - بیش از 60 میلیون دلار برای توسعه و انجام پروژه سيستم دفاعي ليزري( 150 کیلو وات اشعه قدرتمند ) اختصاص داده بود.

لیزرهای کنونی با قدرت مذكور از قدرت تخريب بسيار زيادي برخوردارند كه تنها بر روي سيستم هاي دفاعي ثابت قابل نصب مي باشند.

تجهيزات سيتم ليزري مذكور در مراحل پاياني خود قرار دارند كه به گفته سازندگان آن، تنها 750 کیلوگرم وزن تقريبي آن برآورد مي شود.

همين ويژگي منحصر به فرد آن،به معناي برتري اين تجهيزات پيشرفته و استفاده ساده و كم هزينه آن تلقي مي گردد. 

يكي از كاربرد هاي مهم اين سيستم جديد،نصب آن بر روي هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا مي باشد.

ظرفیت لیزر اين سيستم و قدرت تخريبي آن قابل ارتقا نيز اعلام شده است. 

هر چند هنوز توليد انبوه اين سيستم فوق پيشرفته آغاز نشده است،اما نیروی هوایی ایالت متحده پروژه هواپیماهای بدون سرنشین را به عنوان برنامه دفاعي پيشبردي آینده خود قلمداد مي كند و سرمايه گذاري در اين موارد دور از انتظار نخواهد بود. 

نام مستعار نسل جدید لیزر "اشعه مرگ" است.

اين اقدام در حالي صورت مي گيرد که از سال 2004 تاکنون تنها در پاکستان 3225 شهروند قرباني حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا شده اند.

در يك مطالعه جدید انجام شده از سوي دانشكده حقوق دانشگاه استنفورد و دانشکده حقوق دانشگاه نیویورک نشان می دهد که "حملات هواپیماهای بدون سرنشین در پاکستان به مراتب بیشتر از آنچه ایالت متحده به آن اذعان کرده است مردم بيگناه را كشته است".  

علاوه بر این، براساس نتايج حاصله،مطالعه خواستار ارزیابی مجدد اين اقدام نظامي مي باشد،و در ادامه مي افزايد: تعداد اهداف "مهم" کشته شده نسبت به درصد مجموع تلفات بسیار پایین است - حدود 2٪ !.  

بر اساس این گزارش، واشنگتن حملات هواپیماهای بدون سرنشین را به عنوان یک ابزار جراحی دقیق و موثر براي امن تر كردن ایالت متحده توجيه مي كند، که در واقعیت، "شواهد قابل توجهی وجود دارد که حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مجروح و کشته شدن غيرنظاميان زیادی منجر گرديده است." 

در یک گزارش 29 صفحه ای از سوي شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، فیلیپ آلستون، نماینده ویژه سازمان ملل در مورد کشتارهای غير رسمي، خواستاراعمال محدودیت بیشتر در استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین از سوي آمريكا مي باشد . 

"من بيشتر نگران اين موضوع هستم که ایالت متحده به این حقیقت اعتنايي ندارد و هدف قرار دادن اهداف غير نظامي را حق خود مي داند.اما این اقدام غيرقانوني يعني کشتن بدون تعهد، حقوق رسمي ایالت متحده و یا کشورهای دیگر نمي باشد چرا كه اقدام آنها با قوانين وضع شده برای محافظت از حقوق حيات و جلوگیری از كشتار بيگناهان و غيرنظاميان در تضاد مي باشد".  

بنابراین، اوباما جنایت علیه بشریت را با يك ژست انسان متشخص مرتكب می شود و در حال حاضر او بی شرمانه تلاش دارد اقدامات غيرقانوني هواپيماهاي بدون سرنشين آمریکا را نیز توجيه كند. 

در پایان اینکه، کسانی كه جایزه صلح را به اوباما اعطا كرده اند اکنون باید از اين اقدام خود شرمنده و سرخورده باشند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار