استاندار آذربایجان شرقی گفت: بسترهای توسعه همكاری‌های دوجانبه بین آذربایجان شرقی و تركیه مهیاست و باید از فرصت‌های موجود در این زمینه به بهترین نحو استفاده كنیم.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، بیگی در دیدار سركنسول جدید تركیه در تبریز با وی، با اشاره به نشست‌های مشترك فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی و استان‌های مختلف تركیه، اظهار كرد: این نشست‌ها دستاوردهای خوبی به همراه داشته و رفت و آمد هیات‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترك در سطح قابل توجهی صورت گرفته است.

وی با بیان اینكه آذربایجان شرقی با بهره‌مندی از امكانات و زیرساخت‌های مناسب به عنوان مركزیت تجاری و اقتصادی شمال‌غرب كشور مطرح است، افزود: آشنایی فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران تركیه با این قابلیت‌ها می‌تواند زمینه گسترش همكاری‌ها را فراهم كند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: جمهوری اسلامی ایران در شرایط رویارویی مستقیم با نظام سلطه قرار گرفته و ما كمك و همراهی دولت تركیه را در این شرایط بسیار باارزش می‌دانیم.

وی با بیان اینكه همسایگان باید در روزهای سخت در كنار یكدیگر باشند، تاكید كرد: اختلاف سلیقه در نوع برداشت از مسایل جهانی نباید در برادری و همكاری ما تاثیرگذار باشد.

علیرضابیگی افزود: ایران و تركیه دارای منافع مشترك و ریشه‌های مشترك دینی و فرهنگی هستند كه این موضوع رابطه تنگاتنگ دو طرف را ضروری می‌سازد. /س

برچسب ها: بستر ، توسعه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.