فعال حقوق بشر در کانادا تاکيد کرد دولت کانادا بايد به علت نسل کشي سرخپوستان محاکمه شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي؛ کوين آنت درباره نقض حقوق خانواده ها و جدا کردن کودکان از والدين بوميان در کانادا گفت کانادا سابقه اي طولاني در نسل کشي بوميان و سرخپوستان دارد. در واقع نسلهاي متمادي است .

دستگاههاي امنيتي کانادا به شکلي سازمان يافته بوميان را هدف آزار و اذيت قرار داده، آنها را به بهانه هاي مختلف زنداني کرده يا به قتل رسانده اند. اکنون نيز گزارشها نشان مي دهد که دولت به بهانه دفاع از کودکان، فرزندان بوميان را از آنها مي گيرد و تصاحب مي کند. متاسفانه بر اساس قانون کانادا سرخپوستان، شهروند کانادا محسوب نمي شوند و حق تابعيت ندارند.

 اين قانون مصداق آپارتايد و نژادپرستي است. دولت طبق اين قانون هر بلايي که بخواهد بر سر سرخپوستان مي آورد. متاسفانه در کانادا رسانه هاي مطرح در جهت منافع ثروتمندان و شرکتهاي بزرگ کار مي کنند که  همسو با سياستهاي دولت هستند به همين علت چنين اخباري را بازتاب نمي دهند. رسانه هاي ديگر جهان نيز معمولا کانادا را به عنوان کشوري ليبرال نشان مي دهد در حاليکه واقعيت اين طور نيست و نظامي آپارتايد بر اين کشور حاکم است.

 به نظر من رفتار با بوميان کانادا مصداق نسل کشي است. طرفداران حقوق بشر تاکيد دارند که بايد دولت کانادا در دادگاه رسيدگي به جنايت جنگي محاکمه شود و کشورهاي ديگر نيز بايد کانادا را تحريم کنند. در جريان نسل کشي سرخپوستان کانادا بيش از پنجاه هزار کودک سرخپوست جان خود را از دست داده اند که هنوز به علت ممانعت دولت و کليسا اجساد بسياري از آنها پيدا نشده است.

برچسب ها: کانادا ، محاکمه ، حقوق ، بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار