نماینده سقز و بانه از تصویب طرح تبدیل فرمانداری سقز به فرمانداری ویژه در جلسه هیات دولت خبر داد و آن را دستاورد بزرگی برای این شهرستان دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، بیگلری گفت: هیات دولت در نشست صبح امروز خود با طرح ارتقای شهرستان سقز به فرمانداری ویژه موافقت کرد.
وی افزود:با اشاره به امکانات فرمانداری ویژه در جذب اعتبارات، ارتقای جایگاه اداری فرمانداری و ادارات شهرستان و حل امورات مردم که در سال 86 سه شاخص برای این امر در نظر گرفته شده بود که برخی شهرستان ها از جمله مهاباد و میاندواب از این فرصت استفاده و به فرمانداری ویژه تبدیل شدند، اما این مسئله برای سقز علیرغم داشتن دو شاخص مسافت با مرکز استان و جمعیت شهری بدلیل عدم پیگیری جدی محقق نشد.
نماینده مردم سقز و بانه بیان کرد: شهرستان سقز در حال حاضر با جمعیت بیش از 210 هزار نفر، سابقه داشتن فرمانداری با بیش از 50 سال قدمت و با 200 کیلومتر فاصله با مرکز استان دومین شهر این استان است و نیاز است با توجه به این شاخص ها، فرمانداری شهرستان سقز به فرمانداری ویژه تبدیل شود. علاوه برآن قدمت تاریخی، صبغه فرهنگی، جایگاه و موقعیت استراتژیک سقز به عنوان پل ارتباطی شمال غرب با جنوب غرب کشور و همسایگی با شمال عراق، ضرورت این امر را مضاعف کرده است.
بیگلری مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هدف از تبدیل فرمانداری سقز به فرمانداری ویژه ارائه خدمات مناسب، افزایش اعتبارات شهرستان، تقویت برنامه ریزی شهرستانی، عدم تمرکز اداری، کاهش مراجعات مردم به مرکز استان، آمایش سرزمین، و نیز محرومیت زدایی و توزیع عادلانه منابع و بودجه شهرستان ها است که این خواسته بجا و به نفع مردم سقز است.
بیگلری یادآور شد: با تبدیل فرمانداری سقز به فرمانداری ویژه، فرماندار حکم معاون استاندار را داشته و سطح مدیران واحدهای اداری وزارتخانه های مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، امور اقتصادی و دارائی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بازرگانی و همچنین دستگاه امنیتی شهرستان  به معاونت مدیر کل استان ارتقا می یابد.
وی خاطرنشان ساخت: امروز هیات دولت با حسن نیت رییس جمهور و معاون اول ایشان این طرح را به تصویب رساند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.