وزارت ارشاد با پسوند "اسلامی" باید به وظیفه اسلامی خود به خوبی عمل کند و جلوی انتشار فیلم ها و کتاب های ضد دینی و ضد اسلامی را بگیرد؛ وزارت ارشاد باید جامعه را بسوی اسلام ارشاد کند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، حضرت آیت الله مکارم شیرازی، صبح امروز22آذرماه در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با انتقاد شدید از افزایش آمار طلاق درجامعه، گفتند: آمار هایی که در جراید و مطبوعات در خصوص افزایش طلاق و کاهش ازدواج منتشر می شود، نگران کننده است .
 
ایشان با تاکید بر این که باید اندیشمندان و بزرگان با برگزاری سمینارهای علمی و کاربردی ریشه های افزایش طلاق را بررسی کنند، گفتند: گسترش سرسام آور طلاق بلایی برای جامعه اسلامی شناخته است؛ چرا دست اندرکاران به جای برگزاری سمینار های پرهزینه و بی فایده، سمیناری علمی و کاربردی برای بررسی عوامل کاهش ازدواج و افزایش طلاق را برگزار نمی کنند.
 
معظم له با بیان این که چرا باید در یکی از شهر ها، آمار طلاق 18 درصد افزایش پیدا کند؟ تاکید کردند: باید اندیشمندان، علما و دانشگاهیان به صورت جدی و عمیق تر عوامل تاثیر گذار بر پدیده طلاق و کاهش ازدواج را مورد بررسی قرار دهند.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی یکی از موثرترین عوامل بر پدیده طلاق در کشور را برخی از فیلم ها ذکر کرد و گفت: متاسفانه برخی از فیلم ها که با مهر و تایید وزارت ارشاد تولید و پخش می شود، اثر مستقیم در ترویج طلاق در کشور دارند.
 
این مرجع تقلید تصریح کردند: بسیاری از فیلم هایی که پخش می شود، ضد حجاب، ضد بسیج و ضد دفاع مقدس بوده و همه ارزش ها را زیر سئوال می برند؛ باید وزارت ارشاد دقت و حساسیت بیشتری در این زمینه داشته باشند .
 
ایشان ادامه دادند: چرا باید کتاب و فیلم های ضد ارزشی در کشور منتشر شود؟ در حالی که وزارت ارشاد با پسوند اسلامی باید به وظیفه اسلامی خود به خوبی عمل کند و جلوی انتشار کتاب های ضد دینی و ضد اسلامی را بگیرد؛ چرا باید جامعه اسلامی این گونه باید باشد؟؛ وزارت ارشاد باید جامعه را بسوی اسلام ارشاد کند .
 
معظم له با بیان این که بسیاری از روابط های قبل ازدواج، بنیان خانواده را متلاشی می کند، تصریح کردند: متاسفانه ارتباط های قبل از ازدواج برخی جوانان، بعدها بنیان خانواده ها را متلاشی و آن ها را تباه می کند و بی بندباری ها را رواج می دهد.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کردند: باید حوزه های علمیه، اندیشمندان، نویسندگان و فیلمسازان فکری برای اصلاح جامعه کنند و تا جامعه اسلامی دچار مشکلات نشود.
 
ایشان همچینن در ادامه سخنان خود با انتقاد از کم توجهی برخی مسئولین به جنگ 8 روزه غزه، گفتند: انتظار داشتم سمینار های برای پیروزی حماس در جنگ هشت روزه برگزار می شد و  ابعاد آن به صورت گسترده تری در رسانه ها نشان داده می شد، اما برخی به آسانی از کنار آن گذشتند و تنها به چند گفتگوی خبری اکتفا شد.
 
معظم له در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امام حسن عسگری (ع) اظهارداشتند: حب و بغض و نیکی و درستکاری تا زمانی که در راه خداوند متعال و برای حضرتش باشد، دارای ارزش است.
 
این مرجع تقلید ادامه دادند: مساله حب و بغض به عنوان یکی مسایل اساسی در اسلام شناخته می شود تا جایی که قرآن به آن تاکید داشته و آن را معیار ارزش های انسانی تلقی می کند.
 
این مرجع تقلید افزودند: کسانی ها که براساس ضد ارزش ها عمل می کنند باید با آنها دشمنی کرد و نباید از انسان های فاجر و فاسد در جامعه اسلامی حمایت کرد .
 
معظم له اضافه کردند:  اگر حب و بغض برای خدا باشد و در جوامع اسلامی نهادینه شود، انسان های فاجر و فاسد تباه خواهند شد و جامعه اصلاح می شود .
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید یادآور شدند: اگر انسان های خوب با افراد فاسد روابط کاذب پیدا کنند، آنها احساس امنیت کرده و کار های خود را انجام خواهند داد؛ در حالی که باید صفوف افراد ارزشی از ضد ارزش ها مشخص شود تا مفاسد و مشکلات جامعه اسلامی اصلاح گردد.
 
ایشان با بیان این که نباید پیوند های کاذب موجب امنیت افراد فاسد شود، افزودند: برخی پیوند های کاذب موجب افزایش بازار نفاق در کشور و جامعه اسلامی شده است .

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار