معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان: برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری در سراسر کشور بیانگر اهمیت پژوهش و تحقیق در کشور می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، فرزاد زیویار در مصاحبه ای تخصصی در رابطه با اهمیت پژوهش و فناوری، اذعان داشت: یکی از پیش شرط های توسعه و رفاه اجتماعی، اقتصادی و استقلال هر کشوری، پرداختن به فعالیت های پژوهش و نوآوری می باشد.

وی هدف تجلیل از پژوهشگران را ارتقاء سطح روحیه تحقیق و پژوهش در سطح جامعه دانست و افزود: پژوهش به معنای عام کاوشی سخت کوشانه است.

فرزاد زیویار ادامه داد: پژوهش در معنای خاص، تحقیق و تجربه ای جامع است که با هدف کشف واقعیت های نو و تفسیر درست از این واقعیت ها در نتایج و نظریه ها و همچنین بکارگیری عملی نتایج، نظریه ها و قوانین جدید صورت می پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه توجه ویژه دولت نهم و دهم به این مقوله باعث افزایش سالیانه اعتبارات پژوهشی گردید و بخش پژوهش توسعه روز افزون داشته است، ولی هنوز تا رسیدن به جایگاه واقعی و درخور شأن یک کشور اسلامی همچون ایران فاصله زیادی وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان اظهار کرد: از ابتدای مرداد ماه سال جاری تا کنون ده ها جلسه در قالب برگزاری ستاد دائمی بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری و گروه های علمی ارزیابی پژوهشگران برتر استان و کارگروه های اجرایی و پشتیبانی با حضور مسئولان و معاونان پژوهش دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی استان برگزار شده است.

وی در پایان اضافه کرد: در سال جاری علاوه بر پژوهشگران برتر دانشگاه ها و سایر مؤسسات آموزش عالی، از پژوهشگران برتر دانش آموز، مدیران استان، صنایع و حوزه های علمیه نیز تقدیر خواهد شد ./س

برچسب ها: اصفهان ، پژوهش ، وفناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.