ایران در ورزش كونگ فو حرف نخست را در سطح آسیا و جهان می زند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان رییس فدراسیون هنرهای رزمی و كونگ فو كشور ، با بیان این مطلب گفت: در رقابت های جهانی كه پارسال نیز یكدوره آن با شركت بیش از 40 كشور مختلف جهان در ایران برگزار شد با توجه به عناوین و نشانهای كسب شده ، قدرت نمایی ایران در این رشته ورزشی گویا و مشخص شد.

حیدریان افزود: ریشه كونگ فو از ایران نشات گرفته ولی برخی كشورها ازجمله چین مدعی هستند كه این رشته ورزشی مربوط به آنها یعنی بخش شمالی چین است.

وی با بیان اینكه ایران در رشته ورزشی كونگ فو ورزشكاران شاخص ، مطرح و توانمندی را تربیت كرده است افزود: این فدراسیون باید قاعدتا تحت عنوان هنرهای رزمی و كونگ فو فعالیت كند كه هم اكنون فقط در بخش كونگ فو فعال است و در آینده نه چندان دور هنرهای رزمی نیز به این جمع اضافه خواهد شد.

رییس فدراسیون هنرهای رزمی و كونگ فو ایران تصریح کرد :هم اكنون كونگ فو ایران در 16 سبك فعال است ولی براساس سیاست جدیدی كه توسط شورای ساماندهی وزارت ورزش و جوانان در نظر گرفته شده این سبك ها در قالب كمیته ، انجمن و گروه باید سازماندهی شوند.

حیدریان خاطر نشان کرد: بر حسب این تعریف جدید ، می توان گفت كه رشته ورزشی كونگ فو در ایران در هفت كمیته و 9 گروه فعال است./س

برچسب ها: کونگ فو ، ورزش ، نخست ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.