مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: از سال 74 تاکنون بیش از 2000میلیارد تومان خسارت به استان اردبیل وارد شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / علی اسلامی در رزمایش بزرگ مدیریت بحران شهرستان خلخال اظهار داشت: خسارت وارده به استان اردبیل از سال 1374 تاکنون بیش از 2000 میلیارد تومان بوده است که از ناحیه حوادث و خشکسالی مبلغ200میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده است.

اسلامی افزود: 90 درصد اعتبارات تخصیصی به حوادث و بلایای طبیعی بعد از دولت نهم بوده که توجه بیشتر مسئولان ذیربط کشوری در حوزه مدیریت بحران را می‌طلبد.

مدیرکل بحران استانداری اردبیل گفت: شهرستان خلخال به لحاظ کوهستانی و سردسیر بودن و داشتن گردنه‌های سخت و جاده‌های کوهستانی همواره مدنظر مدیریت بحران استان اردبیل است.

اسلامیافزود: در زمستان امسال بیش از 47 اکیپ در20 راه روستایی و 27 راه اصلی در هشت راهدارخانه ثابت،9 راهدارخانه مرکزی و پنج راهدارخانه سیار با 334 نفر نیروی انسانی و ماهر در بحث مدیریت بحران در جاده حضور خواهند داشت.

وی در خصوص حضور نیروی‌های جمعیت هلال احمر و پایگاه‌های امداد نجات جاده‌ای نیز ابراز داشت:در زمستان امسال در طرح زمستانی و مدیریت بحران بیش از 11 پایگاه ثابت جمعیت هلال‌احمر، یک پایگاه موقت،پنج پایگاه سیار با 400 نجاتگر و 50 نفر پرسنل جمعیت هلال احمر استان در خدمت مردم و جاده‌ها خواهند بود.

مدیرکل بحران استانداری اردبیل افزود: در این راستا بیش از 17 آمبولانس و هشت دستگاه خودروی ست امداد و نجات و 12 وانت امدادی در خدمت شهروندان استان خواهد بود که در سطح کشور نیز بیش از 17 دستگاه بالگرد در خدمت مردم خواهد بود.

اسلامی افزود: در زمستان سال گذشته نیز در شهرستان خلخال با حضور بالگرد امداد و نجات در روستای آقبلاغ کرد یک نفر از مرگ حتمی نجات یافت.

وی تصریح کرد: نقش پلیس راه و نیروی انتظامی نیز در مدیریت بحران بی‌تاثیر نبوده و امسال در طرح زمستانی بیش از 380 تیم با 760 نفر روز با امکانات 14 کانکس،شش پایگاه ثابت در جاده‌ها فعال خواهند بود که نقش عمده‌ای در کاهش بار ترافیک و نظم و امنیت در جاده‌ها را به عهده خواهند داشت/س 


برچسب ها: اردبیل ، حوادث ، غیر ، مترقبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.