سرماي شديد و بلاتكيفي در ساخت و ساز مهتمرين معضل مردم زلزله‌زده خراسان جنوبي است.

به گزارش خبرنگار مستقر در محل زلزله‌زده خراسان جنوبي باشگاه خبرنگاران، گزارش‌ها از منطقه زلزله‌زده خراسان جنوبي حاكي از آن است كه مردم به خاطر سرماي شديد با مشكلات زيادي مواجهند.

بر اساس اين گزارش؛ در حال حاضر تعداد زيادي از خانواده‌هاي زلزله‌زده در بلاتكليفي به سرمي‌برند و گفته مي‌شود قرار است 2.5 ميليون وام بلاعوض و 12 ميليون وام قرض‌الحسنه به زلزله‌زدگان اختصاص يابد. همچنين متاسفانه برخي از محصولات كشاورزي از جمله زرشك از بين رفته است.

شايان ذكر است؛ پيگيري‌هاي باشگاه خبرنگاران موجب شده كه خطوط ارتباطي اين مناطق وصل شود و اين امر از نكات اميدوار كننده در اين منطقه زلزله‌زده به شمار مي‌آيد، در حال حاضر خطوط ارتباطي ثابت كه وصل شده به چادرها انتقال يافته است. همچنين توزيع سيم كارت همراه اول نيز در منطقه زلزله‌زده انجام شده است.

كانكس مدرسه راه‌اندازي شده است و از سه روز پيش دانش آموزان اين منطقه به مدرسه مي‌روند و مشغول دريافت تكاليف درسي خود هستند.

همچنين توزيع غذاي گرم و سرد و اقلام ضروري در منطقه در ميان مردم از سوي خيرين صورت مي‌گيرد و سپاه پاسداران مديريت امدادرساني را به همراه ساير دستگاه‌ها برعهده دارد.

گفتني است؛ زلزله خراسان جنوبي در شب 15 آذر به وقوع پيوست و در جريان اين زلزله 6 نفر كشته و 12 نفر مجروح شدند، كانون اين زلزله روستاي شاج بود كه 95 درصد اين روستا تخريب شد و همچنين 1500 اصله دام در جريان اين حادثه تلف شدند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: زلزله زده ، خراسان ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار