سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بر لزوم پيگيري مرگ تبعه ايراني در بازداشتگاهي در هلند تاكيد كرد.

سيد حسين نقوي‌حسيني نماينده مردم ورامين در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: اين شهروند ايراني در بازداشتگاه هاوتن هلند فوت کرده و مسئوليت حقوقي مرگ وي متوجه دولت هلند است و قطعا مقامات اين كشور موظف به پاسخگويي نسبت به مرگ وي هستند.
 
وي در ادامه تصريح کرد: مسئله مرگ تبعه ايراني در هلند از موضوعاتي است که کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي نسبت به آن حساس است و دلايل مرگ وي را پيگيري مي‌کند.
 
نقوي حسيني افزود: كميسيون امنيت ملي مجلس از وزارت امور خارجه مي‌خواهد  که  با جديت و قاطعيت موضوع مرگ اين شهروند ايراني را پيگيري و علت وقوع اين حادثه را كشف كند و چنانچه اين موضوع نيازمند پيگيري و احقاق حقوق فرد فوت‌شده است، سريعا به آن رسيدگي شود.
 
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: با وجود اهميت ويژه مرگ شهروند ايراني در بازداشتگاه هاوتن هلند اين موضوع هنوز در دستور كار كميسيون قرار نگرفته است.

گفتني است شهروند ايراني 40 ساله ساكن هلند در روز نهم دسامبر(4 روز پيش) در بازداشتگاهي در هاوتن هلند جان خود را از دست داده است و هنوز با وجود گذشت 4 روز از اين حادثه، سفارت ايران در لاهه و مسئولان وزارت امور خارجه در اين خصوص اظهار نظري نكرده‌اند.


انتهاي پيام/س2
برچسب ها: شهروند ، ایرانی ، مرگ ، هلند ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار