رئیس جهاد کشاورزی شوشتر از کشت 11 هزار هکتار لوبیا و ماش در مزارع مستعد کشت این شهرستان خبر داد و پیش‌بینی کرد کشت امسال بسیار پربارتر از سال گذشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، نادر پوررکنی در بازدید از مزارع صیفی‌ شهرستان اظهار داشت: در سال جاری بیش از هفت هزار هکتار از مزارع زیر کشت محصول لوبیا رفته است.

وی با اشاره به اینکه ماش نیز در شوشتر کشت مناسبی داشته است، وسعت اراضی زیر کشت این محصول را حدود چهار هزار هکتار عنوان کرد و گفت: وضعیت کشت این محصولات در شوشتر بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود.

پوررکنی با اشاره به کشت دیگر محصولات کشاورزی در شوشتر اظهار داشت: کشت کلزا امسال نیز با استقبال بسیار زیادی از سوی کشاورزان همراه بوده و بیش از هزار و 300 هکتار از اراضی این شهرستان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به دلیل استقبال بی‌نظیر کشاورزان از کشت این محصول در شوشتر تاکید کرد: این محصول به دلیل قیمت بالای تعیین شده برای خرید تضمینی و توافقی از سوی دولت، مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است و وسعت اراضی زیر کشت کلزا از 900 هکتار در سال گذشته به هزار و 300 هکتار در سال‌جاری افزایش یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر افزود: در سال‌جاری هیچ محدودیت کشتی برای محصولات کشاورزی وجود ندارد و بر اساس الگوی کشت در سطح شهرستان شوشتر برای محصولات مختلف اقدام شده است.

وی خاطر نشان کرد: همه شرایط برای کاشت و برداشت محصولات کشاورزی در سطح شهرستان شوشتر فراهم شده است و امیدواریم بارش‌های خوب باران که از هفته‌های گذشته آغاز شده، تداوم داشته باشند تا اراضی دیم نیز سیراب شود و برای محصولات کشت دیم مشکل خاصی پیش نیاید./س
برچسب ها: کشت ، لوبیا ، ماش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.