عضو کميسيون حقوقي مجلس هشتم گفت: حضور رئیس دادگستری در اجراي این ماده(ماده9) آن هم در صورت تصويب، جنبه تاییدی داشته و به هيچ وجه مساله و مشکلي را ايجاد نمي‌کند.

حجت‌الاسلام موسي قرباني در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينکه برخي تصويب ماده 9 قانون اصلاح انتخابات موجب رد صلاحيت خیلی از افراد ولایت مدار و متعهد مي‌شود، اظهار داشت: حضور رئيس دادگستري در هيات اجرايي مشکلي در امور انتخابات ايجاد نمي‌کند.

وي با بيان اينکه حضور رئيس دادگستري دخالت در امر انتخابات نيست، افزود: تعيين اهداف هيات اجرايي و عدم دخالت در کار دولت و شوراي نگهبان مي‌تواند مفيد باشد اما عدم تعيين اقدامات هيات اجرايي و دخالت در نظارت و اجرا مشکلات عديده‌اي از جمله اختلاط قوا را در پي خواهد داشت.

اين قاضي ديوان عالي کشور تصريح کرد: حضور رئیس دادگستری در اجراي این ماده(ماده9) آن هم در صورت تصويب، جنبه تاییدی داشته و به هيچ وجه مساله و مشکلي را ايجاد نمي‌کند.

گفتني است؛ در ماده 9 اصلاحيه قانون انتخابات پیشنهاد شده است صدر ماده 39 قانون فعلي انتخابات ریاست جمهوری به این شرح اصلاح شود: فرماندار پس از اخذ موافقت رییس دادگستری، 30 نفر از معتمدان را با تایید هیات نظارت به صورت کتبی دعوت می‌کند، با حضور حداقل دو سوم از معتمدان مذکور که ظرف دو روز از تاریخ دعوت و در حضور اعضای هیات نظارت منعقد می‌شود، 9 نفر از بین معتمدان یا خارج از آنها به عنوان معتمدان اصلی و پنج نفر به عنوان معتمدان علی‌البدل هیات اجرایی با رای مخفی و اکثریت نسبی آراء انتخاب می‌شوند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار