در رشته طب فیزیکی و توانبخشی یکی از مهمترین موارد جهت ارتقاء کیفیت زندگی در بهبود عملکرد بیماران تلاش در جهت کنترل درد به خصوص دردهای مزمن است.

دکتر سید احمد رئیس السادات، دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران و عضو هیئت علمی بیمارستان مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری از بیماری های عصبی، اسکلتی، عضلانی سبب ایجاد درد حاد و مزمن می شود و نهایتا به صورت اختلالات روانی و حسی بروز نماید.

وی تصریح کرد: بر عکس برخی از بیماری های اعصاب و روان ممکن است به صورت دردهای اسکلتی و عضلانی خود را نشان مي دهند.

وی افزود: یکی از راهکارهایی که از روند مزمن شدن دردها جلوگیری می نماید برخورد همه جانبه و روند تیمی با مبتلایان به درد و بکارگیری نیروهای متخصص رشته های طب فیزیکی و توانبخشی، روانپزشکی، روانشناسی، جراحی اعصاب، ارتوپدی، نورولوژی، بیهوشی، فیزیوتراپی و ... است.

رئیس السادات عنوان کرد: کاربرد درمان های فیزیکی و توجه به اصلاح الگوی زندگی و پیروی از یک سری از اصول در زمینه اصلاح پوزیشن (وضعیت قرارگیری)، اصلاح محیط کار و فضای شغلی می تواند از میزان مصرف داروها بکاهد.

وی خاطر نشان کرد: این مطلب به ویژه در سالمندان که به دلیل ابتلا به سایر بیماری ها نیازمند استفاده از داروهای مختلف هستند و ممکن است دچار عوارض ناشی از تداخلات دارویی شوند بهتر خود را نشان می دهد./ح

برچسب ها: طب فیزیکی ، دردمزمن ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار