مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش گفت: خاش با یک هزار و 50 واحد گلخانه، بیشترین میزان تولید محصولات گلخانه‌ای را در سطح استان سیستان و بلوچستان دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان،  امان‌الله طوقی اظهار داشت: شهرستان خاش با یک هزار و 50 واحد گلخانه 540 متری رتبه نخست را از نظر تعداد گلخانه و میزان تولید محصولات گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان دارد.

وی افزود: در سال‌جاری تعداد 865 سالن معادل 45 هکتار از گلخانه‌های خاش زیرکشت انواع محصولات گلخانه‌ای به ویژه گوجه فرنگی و خیار رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی خاش بیان کرد: مراحل آفتا‌ب‌دهی گلخانه‌ها از اواسط تیرماه به مدت 45 تا 60 روز طول می‌کشد و کاشت گوجه فرنگی در تیرماه و خیار در مهر انجام شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان خاش کاشت و برداشت محصولات گلخانه‌ای در 2 مرحله بهاره و پاییزه صورت می‌گیرد که برداشت کشت پاییزه هم‌اکنون در حال اجرا بوده و به مدت 6 ماه ادامه دارد.

طوقی افزود: پیش‌بینی می‌شود در یک دوره 6 ماهه از هر هکتار حدود 200 تن و در مجموع بیش از 9 هزار تن محصول برداشت و به بازار مصرف استان و خارج از منطقه عرضه شود.

مدیر جهاد کشاورزی خاش با بیان اینکه نظارت بر مراحل آفتاب‌دهی، برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه تغذیه محصولات گل‌خانه‌ای و اهمیت آبدهی در افزایش عملکرد بخشی از خدمات جهاد کشاورزی به گلخانه‌داران است گفت: خوشبختانه خاش تنها شهرستان سیستان و بلوچستان است که به دلیل تنوع آب و هوایی و اقلیم مناسب در بعضی از مناطق حاشیه تفتان تقریبا در تمام طول سال محصولات گلخانه‌ای تولید می‌کند.

وی گفت: هر سالن گلخانه برای 2 نفر و در مجموع برای 2 هزار و 100 نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.