بازيگر فيلم روز واقعه گفت: وقتي با تنهايي انس مي گيرم حالم خوب مي شود اما مدت هاست كه جاي خود زندگي نكردم.

به گزارش خبرنگار حوزه تلويزيون باشگاه خبرنگاران شب گذشته عليرضا شجاع نوري بازيگر و تهيه كننده سينما مهمان برنامه تلويزيوني گفتگوي تنهايي بود.
وي در ابتداي اين گفتگوي دوستانه گفت: زماني كه با تنهايي انس مي گيرم حالم خوب مي شود اما وقتي تنهايي مثل مهمان ناخوانده بر سرم هوار مي شود آن زمان شايد ديگر حالم خوب نباشد.
وي گفت: ياد يك قصه اي افتادم شخصي گردوهاي فراواني داشت كه يك نفر پيش او آمد و گفت من گرسنه هستم مي شود قدري به من گردو بدهي و آن شخص كه صاحب گردو بود قدري از گردوهايش را به شخص گرسنه بخشيد.
اين تهيه كننده ادامه داد: صاحب گردوها به شخص گرسنه گفت نمي خواهي در مقابل گردوهايي كه گرفته اي برايم دعا كني و آن زمان شخص گرسنه گفت فكر مي كني خداوند صداي شكستن گردوها را نمي شنود.

*زياد به خودم سخت نمي گيريم
شجاع نوري ادامه داد: اين قصه خيلي به دلم نشست همه اميدم به آن است كه آن لحظه هايي كه در فرمول خودمان لحظه دعاست خداوند نيز نگاهي به من بيندازد.
وي در پاسخ به اينكه آيا گاهي خود را در زندگي مرور مي كند، اظهار داشت: خيلي با مسامحه يعني همانند معلمي كه صحنه آخر مشق شاگردانش را خط مي زند خودم را مرور مي كند و زياد به خودم سخت نمي‌گيرم زيرا در اين حالت ذهنم سريع به ياد توجيه كردن مي افتد.
اين تهيه كننده در ادامه به مشكلات و سختيهاي پيش آمده در زندگي امروزه اشاره كرد و افزود: امروز طرز فكر و حتي مدل نگاه كردنمان به زندگي و آدم هاي اطرافمان نيز عوض شده است اگر كسي در خيابان جلوي ما را بگيرد و از ما كمك بخواهد قبل از اينكه حرف هاي او را بشنويم هزار جور فكر در مورد آن شخص مي كنيم آيا اين شخص مجرم و يا سارق است.
وي گفت: حتي لحظه اي با خود فكر نمي‌كنيم شايد اين آدم واقعا درمانده است و به كمك ما احتياج دارد.

*گاهي دلم براي خودم تنگ مي شود
شجاع نوري درپاسخ به اينكه چقدر سعي كرده است تا جاي خود بازي يا زندگي كند بيان كرد: زياد سعي نكردم و در اين زمينه مقصر هستم و به همين خاطر است كه دلم براي خودم تنگ مي شود گويا احساس ميكنم مدت زمان زيادي را كس ديگري زندگي كرده ام.
اين بازيگر زندگي را به دشتي پر از لاله توصيف كرده و گفت: ما دشت پر از لاله را مي دويم و به سمت قله اي كه براي خودمان تعريف كرده ايم پيش مي رويم غافل از اينكه در اين دويدن ها لاله ها ي بسياري را نابود ميكنيم زندگي ما نيز همين طور است.
وي ادامه داد: درزندگاني ما نيز آنقدر لحظه ها عمق دارند كه بلافاصله در آن گم مي شويم اما اگر بتواني تمركز كني روي مسيري كه مي روي خيلي چيزها در اين راه اتفاق خواهد افتاد.
شجاع نوري اظهار داشت: متاسفانه ما هميشه از يك غفلت به يك غفلت ديگر مي‌غلطيم.

*دغدغه همگي ما امرار معاش است
بازيگر نقش مرد نصراني فيلم روز واقعه ادامه داد: صادقانه بگويم امروز امرار معاش دغدغه اصلي همگي ما است ما آمده ايم كه سير باشيم لباس مناسب داشته باشيم يا نه نمي‌دانم، اما اين را نمي دانم كه نيامده ايم كه گرسنه و تشنه باشيم.
وي در پايان اين گفتگوي متفاوت و دوستانه به داستاني از حضرت موسي اشاره كرد و گفت: روزي داستاني شنيدم كه لذت بسيار بردم شايد آن داستان را به درستي و جزئيات بيان نكنم و اگر گفتم درجايي خطا داشت مرا ببخشيد زيرا من اين داستان را با گوش جان شنيدم.
وي ادامه داد: شنيدم روزي حضرت موسي تصميم مي گيرد فرعون را نفرين كند و بعد روي به خدا ميگويد خدايا كاري كن كه او زين پس محتاج نان شب شود و خدا در پاسخ به موسي گفت: اي موسي شايد او بندگي ما را نكند اما من كه بايد براي او خدايي كنم اين داستان هميشه در ياد من مي ماند و از آن به بعد ميگويم خدايا من بندگي تو را نكردم ولي تو باز برايم خدايي مي كني.

*از فارغ التحصيلي رشته زبان ايتاليايي تا بازيگري
گفتني است عليرضا شجاع نوري فارغ التحصيل رشته ادبيات ايتاليايي از دانشكده زبان هاي خارجي دانشگاه تهران است و با نقش آفريني در فيلم روز واقعه توانست به محبوبيت و شهرت بسياري دست پيدا كند او همچنين تهيه كنندگي بسياري از فيلم هاي سينمايي ايران را به عهده داشته است.
همچنين شايان ذكر است برنامه تلويزيوني گفتگوي تنهايي برنامه اي هنري است كه از شبكه 4 پخش مي شود.
اين برنامه در هر قسمت خود ميزبان يكي از هنرمندان  كشور مي شود و به گفتگويي متفاوت و دوستانه با آنها مي پردازد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار