در بررسی های به عمل آمده علت عدم اجرای تجویز پزشک مشکلات مالی افراد است پس باید پزشکان نسخه ها را با توجه به وضعیت مالی مردم دسترسی و کیفیت دارو بنویسند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ علی اکبر سیاری، رئیس هشتمین همایش اورژانس ها و بیماری های شایع طب کودکان که امروز 22 آذر در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شده بود افزود: هر کودکی که در کشور متولد می شود پتانسیل هفتاد سال امید به زندگی را دارد ولی این امر در گرو تامین حفظ و ارتقای سلامت مادران و کودکان، پیشگیری و تشخیص و درمان به موقع عوامل تهدید کننده سلامت آن ها است به همین منظور این همایش با هدف ارتقای دانش متخصصین اطفال برگزار شده است.

وی گفت: شایع ترین عامل مرگ کودکان بیماری های مادر زادی است و حوادث و بیماری های تنفسی به ترتیب در رده های دوم و سوم علت مرگ کودکان قرار می گیرند.

 وی با بیان اینکه ما باید بتوانیم از مرگ کودکان پیشگیری کنیم عنوان کرد: یکی از مشکلات درمانی کشور طبق بررسی های به عمل آمده این است که دستورات پزشک به خاطر مشکلات مالی اجرا نمی شود، پس ما پزشکان باید به خاطر داشته باشیم که نسخه ای تجویز نکنیم که خانواده از عهده پرداخت آن برنیاید و به مشکلات مالی آن ها دامن نزنیم .

وی خاطر نشان کرد: بنابراین در نوشتن نسخه باید به وضعیت مالی مردم دسترسی و کیفیت دارو توجه کنیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار