پس از اينکه روز کذشته فدراسيون فوتبال خبر انتصاب سرپرست جديد کميته فوتسال را معرفي کرد برخورد هاي متفاوتي از جامعه فوتسال را شاهد بوديم.

 به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران مديران  و دست اندر کاران فوتسال پس از اين انتصاب چه گفتند:

اکبر تقوی مدیرعامل باشگاه شهید منصوری قرچک در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: دیروز در جریان برقراری جلسه هیئت رئیسه فوتسال با حمایت کامل از افتخاری سرپرست جدید کمیته فوتسال به همراه دو باشگاه دیگر بیانیه ای را تسلیم هیئت رئیسه کرده و خواستار تغییر در ساختار فوتسال شدیم ما باید بتوانیم به صورت مستقل از فوتبال برای آینده این رشته ورزشی تصمیم گیری کنیم.

وی افزود: تمام مشکلات فوتسال از جایی بوجود آمد که مسئولان کارشناسان فوتبالی اجازه پیدا کردند در مورد فوتسال اظهار نظر کرده و تصمیم گیری کنند این در حالیست که مسئولان و پیشکسوتان این رشته می توانند تأثیر بسزایی در ورزشی که با آن آشنایی کامل دارند داشته باشند.

اگر در حال حاضر انگشت اتهام به سوی ترابیان است باید در نظر گرفت تمام اشتباهات از جانب وی نبوده و به دلیل عدم استقلال در تصمیم گیری نتوانسته قابلیت های خود را به نمایش گذارند.

مدیرعامل باشگاه شهید منصوری گفت: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند و تغییری در ساختار فوتسال صورت نگیرد افتخاری و هر شخص دیگری که در رأس کمیته فوتسال قرار گیرد زیر سوال رفته و به سرنوشت ترابیان دچار می شود شاید از نظر غیر فوتسالی ها این تنها یک جابجایی باشد اما ماکه در بطن این ورزش قرار داریم شاهد سقوط هر روزه فوتسال خواهیم بود به همین دلیل با تسلیم این بیانیه به هیئت رئیسه خواستار رسیدگی فوری به آن شدیم زیرا فقط در این صورت می توان آینده روشنی را برای فوتسال در نظر گرفت.



تقوی بیان داشت: در صورت پذیرش این بیانیه فوتسال می تواند نائب رئیس داشته باشد تا برخی از تصمیمات که فقط به فوتسال و مسئولان این رشته مربوط می شود درجمع فوتسالی ها گرفته شود و به این گونه افراد غیر فوتسالی مجاب می شوند که نباید در مورد ورزش غیر حرفه ای خود تصمیم گیرند و ما که در پیکره ی این ورزش عصر خود را صرف کردیم فقط تابع باشیم و حق دخل و صرفی در تصمیمات گرفته شده نداشته باشیم.

در همین راستا قرار شده جلسه ای در اوایل هفته ی بعد صورت گیرد که مسئولان فوتبال کشورمان به همراه مدیر عاملان باشگاه های فوتسال طی بحثی ساختار فوتسال را تغییر دهیم تا دامنه ی اختیاراتمان در رشته ی اختصاصی خود بیشتر شود.

وی اظهار داشت: در سالهای گذشته فوتسال به دلیل همین مشکلات ساختاری در تربیت مدیران فوتسالی ناموفق ظاهر شد اگر بتوانیم استقلال بیشتری را برای فوتسال بگیریم به طور حتم این مشکل نیز حل می شود و در سالهای بعد برای انتخاب ریاست کمیته انضباطی گزینه های شایسته ی بیشتر ی خواهیم داشت

مدیر عامل باشگاه شهید منصوری گفت: با توجه به سابقه ای که از افتخاری سراغ داریم انتخاب شایسته ای برای فوتسال کشورمان است مدیران تمام باشگاه ها از وی حمایت خواهند کرد و در صورتیکه موفق به تغییر ساختار فوتسال شویم، به همراه افتخاری آینده ی درخشانی در پیش خواهیم داشت.

** افشین دبیری: پیشکسوت های فوتسال باید رئیس را انتخاب کنند / افتخاری جواب ندهد، برکنارش می کنیم

مدیر عامل تیم دبیری تبریز گفت: افتخاری به عنوان سرپرست کمیته فوتسال در نظر گرفته شده اگر خللی در کارآیی وی مشاهده شود تجدید نظر می کنیم. هنوز برای اظهار نظر زود است.

افشین دبیری مدیر عامل تیم فوتسال دبیری تبریز گفت: معتقدم قبل از هر تغییری باید با تدارک یک نشست صلح و آشتی میان افراد فوتسالی بوجود می آمد اما با به تعویق انداختن این زمان و کسب نتایج ضعیف اخیر توسط تیم ملی فوتسال حرمت ها شکسته شد و تغییرات در جو مناسبی صورت نگرفت.



وی افزود: فوتسال کشور باید از ترابیان بابت تمام افتخاراتی که در این چند سال کسب کرد، متشکر باشد و بابت نتایج ضعیف فقط شخص ترابیان بازخواست نشود زیرا مشکلات مالی نیز تاثیر بسزایی در این روند داشته است.

یکی از ایراداتی که به ترابیان وارد است بیان نکردن مشکلات مالی در زمان مناسب بود چه بسا در صورتی که این مشکلات پر رنگ می شد اعضا برای حل آنها تلاش می کردیم و الان فقط او مقصر شناخته نمی شد.

مدیر عامل دبیری تبریز بیان داشت: پتانسیل فوتسال کشورمان بالاست و می توانیم در آسیا با قاطعیت بدرخشیم اما این مهم تنها در صورتی به واقعیت بدل می شود که انتخابات و انتصابات مناسبی در پیکره ی این ورزش صورت گیرد امیدوارم تغییراتی که دیروز در جلسه و با همفکری افراد فوتسالی صورت گرفت، مفید باشد.

دبیری در خصوص صلاحیت افتخاری به عنوان سرپرست کمیته فوتسال افزود: در مورد دانش فوتسالی افتخاری اطلاعی ندارم اما نحوه ی مدیریت وی از نظر افراد حاضر در جلسه مطلوب بود و در حال حاضر بهترین گزینه این شخص بود اما هنوز برای اظهار نظر زود است زیرا هیچ شناختی در مورد مربی نداریم و افتخاری نیز در حال حاضر با فوتسال غریبه است نباید این موضوع را فراموش کرد که افتخاری به عنوان سرپرست را به عهده گرفته و اگر خللی در نحوه ی مدیریت وی یا مسائل دیگر مشاهده شود با تشکیل جلسه ی دیگری در مورد وی تصمیم گیری خواهد شد.

وی بیان کرد: بهترین فرد برای بر عهده گیری این پست تنها زمانی انتخاب می شود که یک گروه از کارشناسان فوتبال گردهم آیند تا به صورت جمعی گزینه ای را در نظر بگیرند.

شخصی که در این صورت به سمت ریاست کمیته فوتسال برسد می تواند این ورزش را از سراشیبی سقوط نجات دهد زیرا هم قادر خواهد بود تصمیمات راهبردی خود را بدون هیچگونه مانعی اجرا کند و هم اینکه با نظرات اکثر افراد انتخاب شده و می تواند به صورت مسالمت آمیز با دیگران در ارتباط باشد.

دبیری خاطر نشان کرد: امیدوارم در سطحی از انسانیت رسیده باشیم که با کنار گذاشتن تمام منافع شخصی به فکر موفقیت ورزش کشور باشیم و در این راه بهترین افراد را به کار گرفته و آنها را یاری می کنیم.

** رعدي: امیدوارم دوباره دشمنان در لباس دوست ظاهر نشوند / سرنوشت ترابیان در انتظار افتخاری است

رعدي گفت: عملکرد اخیر فوتسال مطلوب نبود اما این ناکامی ها را نباید به فرد ترابیان مربوط دانست زیرا زیر سوال بردن ترابیان کار درستی نبود امیدوارم این بار نیز دشمنان در قالب دوست وارد فوتسال نشوند.

علیرضا رعدی کارشناس فوتسال کشورمان  گفت: پس از هر آمدی، رفتنی وجود  دارد مشکلات فوتسال تا زمانیکه ساختار تغییر نکند ماندگار است و تغییرات  فقط زمان به خاک خوردن این رشته را به تعویق می اندازد. در زمان ریاست چند ساله ی ترابیان فوتسال ایران به افتخارات آسیایی، جهانی زیادی دست یافت که نباید آن نتایج را نادیده گرفت.



 وی افزود:  زیر سوال بردن ترابیان کار درستی نبود زیرا تمام خانواده ی فوتسال جلوبگو می باشد اگر وی نتواست در مسابقات اخیر به نتایج مورد نظر برسد، شرایط بد اقتصادی نیز یکی از این دلایل بود زیرا تیم ملی حتی در مسائل تدارکاتی نیز با مشکل روبه رو بود افرادی که خواستار کناره گیری ترابیان بودند و به منافع فردی خود می اندیشیدند نه  مسائل ملی آنها می خواهند ریشه ی فوتسال را بزنند تا منابع شخصی خود را در خطر نبینند در غیر این صورت می توانستیم به ترابیان فرصت بدهیم.

رعدی در ادامه بیان داشت: امیدوارم با تغییرات صورت گرفته فوتسال کشورمان در جایگاه بهتری تکیه زنند و دشمنان فوتسال در ظاهر جدیدی وارد این ورزش نشوند زیرا دراین افتخاری نیز به عاقبت ترابیان دچار خواهد شد و این تغییرت فقط در روند روبه رشد فوتسال تاخیر ایجاد می کند وهیچ نتیجه ای دیگری در پی ندارد.

 وی افزود: وضعیت حاضر فوتسال جای تاسف دارد اگر کارشناسان منقعت طلب تنها به آینده ی فوتسال فکر می کردند باید انتقاد می کردند و راهکار ارائه می دادند نه اینکه زحمات چندین ساله ی ترابیان را زیر سوال ببرند با این جریانات فقط ارزش ها و بزرگی های هر دو طرف شکسته شد امیدوارم بیرون  کردن ترابیان با بغض وکینه نبوده باشد چون چوب آنرا می خوریم.

 رعدی در پایان خاطر نشان کرد:  افتخاری با سوابق مدیریتی خود می تواند فوتسال را اداره کند اما اگر از افرادی  که در پیکره فوتسال فعالیت می کردند استفاده می شد آینده ی بهتری در انتظار فوتسال کشورمان بود امیدوارم افتخاری قادر باشد با دوری از افراد منعقب طلب به فوتسال کشورمان جان تازه ای بخشد/آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار