معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: یکی از مهمترین ابزارهای و اقداماتی که می توان در راستای جذب گردشگر انجام داد بازاریابی و اطلاع رسانی مناسب در کشورهای خاورمیانه و غربی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سیدمسعود منتجبی در آستانه برگزاری سومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی اظهار کرد: روح معنوی حاکم بر مشهد و آستان قدس رضوی که آرامش حاصل از آن اعتقاد همه ایرانیان است و شفای بیماران از این مکان همیشه زبانزد همگان بوده در تاثیرگذاری بر گردشگر سلامت و جذب آن به ويژه از کشورهای اسلامی تاثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به موقعیت فعلی گردشگری و درمان و بهداشت مشهد، ادامه داد: در این حوزه ها که نیاز گردشگر سلامت است باید پیشرفت های بهتری صورت گیرد و این مسیر را سریع تر تا رسیدن به یک حد مطلوب طی شود.

منتجبی افزود: در حوزه گردشگري سلامت 2 بخش مهم وجود دارد یکی طبیعت درمانی و دیگری خدمات درمانی و پزشکی است که باید محدودیت های به وجود آمده را رفع و به تامین زیرساخت های مورد توجه این دو بخش پرداخت.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: وجود بیمارستان فوق تخصصی رضوی و کیفیت بالای ارائه خدمات آن می تواند در جذب گردشگر سلامت تاثیر به سزایی داشته باشد که باید در کنار این بیمارستان یا به تجهیز بیمارستان های دیگر اقدام شود و یا با افزایش کمی بیمارستان های تخصصی دیگر در کشور این نیاز را به حداقل رساند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه هزینه درمان و خدمات پزشکی و انجام عمل های جراحی در مقایسه با سطح کیفی خدمات قابل ارائه در ایران نسبت به کشورهای دیگر بسیار پائین است، قسمت بزرگی از تاثیر در جذب گردشگر را ایفا می کند.

منتجبی نقش تبلیغات را در جذب گردشگر مهم دانست و اظهار کرد: یکی از مهمترین ابزارهای و اقداماتی که می توان در راستای جذب گردشگر انجام داد بازاریابی و اطلاع رسانی مناسب در کشورهای خاورمیانه و غربی است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی خراسان رضوی عنوان کرد: ورود گردشگر در هر رده ای که باشد تابع یکسری شرایط خاص و بین المللی است و حوزه گردشگری ایران برای کشورهای اسلامی به لحاظ شرایط امنی که دارد بسیار حائز اهمیت است.

وی در خاتمه گفت: تبلیغات سوئی که از طرف کشورهای غربی علیه ایران صورت می گیرد با اقدامات اجرایی عملیاتی و اطلاع رسانی دقیق و مناسب رفع می شود و موانع به وجود آمده رفع می گردد/س  

برچسب ها: اطلاع ، رسانی ، ابزار ، مهم ، جذب ، گردشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.