استاندار خوزستان گفت: برنامه پزشك خانواده بخشي از قانون پنجم توسعه است و بايد اجرا شود.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، سيدجعفر حجازی ضمن بیان این مطلب گفت: كارهاي زيرساختي برنامه پزشك خانواده در حال انجام است. همچنين دوباره با وزير بهداشت مكاتبه‌اي انجام خواهد شد كه در استان خوزستان بتوانيم اجراي طرح "OT" را آغاز كنيم.

استاندار خوزستان در جلسه ستاد راهبردي پزشك خانواده اظهار كرد: هفته آينده جلسه توجيهي براي فرمانداران برگزار خواهد شد تا ابهامات برنامه پزشك خانواده براي آن‌ها رفع شود. نسخه 02 اين طرح نيز به فرمانداران معرفي مي‌شود. پس از آن نيز با سازمان نظام پزشكي براي بررسي موارد مرتبط جلسه‌اي برگزار مي‌شود.

وي افزود: بايد پرداخت‌هاي بيمه‌ها در شهرهايي كه قرار است برنامه 02 برنامه پزشك خانواده در آنها اجرا شود، به روز باشد تا پزشكان با علاقه در اين برنامه شركت كنند. بهتر است برنامه در شهرهاي كوچك گسترش يابد و پس از آن در شهرهاي بزرگتر اجرا شود.

حجازي عنوان كرد: برنامه پزشك خانواده بخشي از قانون پنجم توسعه است و بايد اجرا شود و هر دولتي هم كه روي كار بيايد بايد آن را اجرا كند.

وي ادامه داد: اگر مشكلي در مسير اجراي اين برنامه هست بايد زودتر رفع شود و بايد از فرصت و بودجه‌اي كه به آن اختصاص داده شده زودتر استفاده كنيم و به خاطر برخي نگراني‌ها، فرصت‌هاي موجود را از دست ندهيم.

استاندار گفت: براي برنامه پزشك خانواده 3 هزار ميليارد تومان در نظر گرفته شده و تا كنون 300 ميليارد تومان آن پرداخت شده است. ما هم بايد زودتر اقدام كنيم تا بتوانيم از منابع موجود استفاده كنيم.

وي ادامه داد: هر چه ديرتر براي اجراي اين برنامه اقدام شود با اعتبارات كمتري روبه‌رو مي‌شويم. دولت روش پلكاني را براي پرداخت هزينه پزشك خانواده قرار داده است تا مرحله به مرحله هزينه آن پرداخت شود و برنامه نيز اين‌گونه اجرا شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار