با توجه به این که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در عرصه آموزش و خدمات پیشینه درخشانی دارد ولی سهم تحقیقات در گروه های مختلف اطفال بسیار کم است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر حسن ابوالقاسمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی امروز 22 آذر در کنگره اورژانس ها و بیماری ها شایع طب کودکان که در تالار ابن سینا علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شده بود افزود: اگر توسعه خوبی در زمینه پزشکی به خصوص اطفال ایجاد شده به خاطر وجود اساتید مجرب در کشور است.

وی با بیان اینکه پیشرفت علم در رشته های مختلف اطفال نسبت به سال های گذشته قابل مقایسه نیست گفت: اگر این سرعت رشد تولید علم ادامه پیدا کند تا دوازده سال آینده ما می توانیم به رتبه 4 دنیا برسیم.

 ابوالقاسمی با تاکید بر اینکه بالغ بر 2 هزار متخصص اطفال در رشته های مختلف در کشور وجود دارند عنوان کرد: یکی از نگرانی هاي ما افزایش مرگ های غیر طبیعی است چرا که از مرگ های طبیعی می توانیم با تجهیز سیستم های پزشکی و افزایش مهارت کاهش دهیم به طوریکه تا چند سال پیش میزان زنده ماندن کودکان سرطانی 25 درصد بود ولی با پیشرفت علم و افزایش تجهیزات پزشکی این میزان امروز به 85 درصد رسیده است .

وی ادامه داد: 43 هزار مورد مرگ غیر طبیعی در کل جامعه در سال رخ می دهد که 23 هزار مورد آن مربوط به تصادفات بوده و علت 20 هزار مورد دیگر تنها 8 دلیل همچون خود کشی، و غیره است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: در سال، 1763 کودک در اثر تصادف فوت می کنند که این آمار بالایی است و نشان می دهد که ما در حوادث کارنامه ی خوبی نداریم .

وی خاطر نشان کرد:  همان طور که در عرصه آموزش و خدمات ما پیشینه درخشانی داریم باید در زمینه تحقیقات نیز همین طور باشیم ولی سهم گروه های مختلف رشته های تخصصی اطفال در تولید علم بسیار کم است که باید متخصصین این رشته تلاش روز افزونی را در این خصوص انجام دهند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.