رئیس اداره آموزش و پرورش بشرویه گفت: دو نفر از دانش‌آموزان بشرویه با ساخت آبسردکن سفالی موفق به کسب مقام دوم کشوری در جشنواره خوارزمی شدند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ جواد صارمی در جلسه شورای آموزش و پرورش بشرویه اظهار کرد: به منظور آشنایی نسل جوان با ایثارگری‌ها و فداکاری‌های رزمندگان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت 129 نفر از دانش‌آموزان دختر این شهرستان به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

وی ادامه داد: جشن محبت اهل بیت (ع) در آموزشگاه‌های سطح شهرستان برگزار شده که در مجموع 100 میلیون ریال از بین دانش‌آموزان و 35 میلیون ریال از فرهنگیان بشرویه برای بازسازی عتبات عالیات جمع‌آوری شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش بشرویه، برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر، عرضه کتاب در نمایشگاه کتاب، همایش شعر عاشورایی و همایش هیئت محبان اهل بیت(ع) و عزاداری را از دیگر برنامه‌های اجرا شده عنوان کرد.

صارمی یادآور شد: همایش عاشوراییان و عزاداری طفلان مسلم با حضور بیش از 500 نفر از دانش‌آموزان این شهرستان برگزار شد که در پایان این مراسم از برترین‌های کنکور سراسری و برگزیدگان جشنواره خوارزمی تجلیل شد.

وی تصریح کرد: دو نفر از دانش‌آموزان بشرویه با ساخت آبسردکن سفالی موفق به کسب مقام دوم کشوری در جشنواره خوارزمی شدند.

مقاوم‌سازی دو مدرسه در شهرستان بشرویه

رئیس اداره آموزش و پرورش بشرویه افزود: هنرستان فروزانفر بشرویه تنها هنرستان در استان خراسان جنوبی است که دارای چاه موتور کشاورزی بوده که با 25 هکتار زمین زیر کشت محصولات کشاورزی، کاربرد آموزشی و تحقیقاتی دارد.

صارمی اظهار کرد: پروانه بهره‌برداری آب این زمین‌ها پنج لیتر در ثانیه است که با توجه به سطح زیرکشت زمین و اجرای طرح‌ها جوابگو نیست.

وی با بیان اینکه طرح‌های آبیاری تحت فشار در زمین‌های این هنرستان اجرا شده است، اظهار کرد: بخشی از لوله‌کشی آبیاری تحت فشار در زمین‌های منابع طبیعی است که درخواست داریم تا این زمین‌ها به زمین‌های هنرستان ملحق شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش بشرویه افزود: در زمینه مقاوم سازی مدارس نیز دو مدرسه در سطح شهرستان بشرویه در این طرح قرار دارند که عملیات مقاوم‌سازی آن‌ها انجام شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.