يک کارشناس مسائل سياست خارجي گفت: مخالفان سوري با نااميدي از سقوط دولت بشار اسد فکر تجزيه اين کشور را در سر مي پرورانند که پيروزي جبهه مقاوت جنگ غزه خط بطلاني بر اين افکار شوم خواهد بود.

حسين کنعاني‌مقدم در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به پيروزي مقاومت فلسطين در جنگ 8 روز عليه رژيم صهيونيستي و تاثير آن بر بحران سوريه گفت: مقاومت 8 روزه غزه و شکست رژيم صهيونيستي باعث شده فشارها براي مدتي محدود روي سوريه کاهش يابد و اين در حالي است که کشورهاي غربي پس از شکست اين رژيم در غزه همچنان به دنبال دستيابي به اهداف خود در سوريه هستند.

وي با اشاره به حمله‌ اخير مخالفان سوري به فرودگاه بين‌المللي اين کشور بيان کرد: به دنبال دخالت‌هاي کشورهاي غربي و مخالفان دولت سوريه، اين دولت‌ها در تلاش هستند ارتباطات هوايي سوريه را قطع کرده و اقدامات گسترده‌تري عليه اين کشور انجام دهند.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان يادآور شد: کشورهاي مخالف دولت بشار اسد، چنانچه از سرنگوني اين دولت نا اميد و دلسرد شوند، فکر تجزيه اين کشور به چند قسمت کردي، حلبي و سني را در سر مي‌پرورانند اما شکست غرب و رژيم صهيونيستي در جنگ غزه مانع از اجرا شدن اين نوع اقدامات شوم خواهد شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار