معاون حقوقي و پارلماني وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: هيچ قانوني در بخش‌خصوصي جهت جذب نيروي بومي و يا غيربومي وجود ندارد و ما نمي‌توانيم پيمانكار را از به‌كارگيري نيروي غيربومي منع كنيم.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، موالي‌زاده اظهارداشت: ما نيز معتقديم كه در خوزستان اولويت با استخدام و به‌كارگيري نيروي بومي است اما نمي‌توانيم بخش‌خصوصي را مكلف به انجام اين كار كنيم.

وي بيان‌كرد: قطعا در بخش دولتي اولويت استخدام با نيروي بومي است و اين كار نيز انجام مي‌شود اما ساز و كار بخش خصوصي متفاوت از بخش دولتي است.

معاون حقوقي و پارلماني وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي افزود: در مناقصات شركت‌ها كار به پيمانكار واگذار مي‌شود كه علم و تخصص مربوط را داشته باشد لذا شايد آن تخصص در خوزستان موجود نباشد.

وي گفت: اگر قرار باشد كه بخش‌خصوصي مكلف به جذب نيروي بومي كنيم بايد يك ساز و كار قانوني وجود داشته باشد كه او را از جذب نيروي غيربومي منع كنيم.

موالي‌زاده در خصوص ميزان اشتغال سال 91 خوزستان افزود: از همان ابتداي كار سهم قابل توجهي براي خوزستان در نظر گرفته شد و اين ‌آمار بر اساس ظرفيت‌هاي موجود در استان مي‌باشد كه بايد هرچه بهتر شكوفا شوند./س


برچسب ها: خصوصی ، جذب ، نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.