حفاظت کامل از منابع‌طبیعی استان توسط دستگاه‌های دولتی امکان‌پذیر نیست، وبالا بردن ضریب حفاظتی پوشش منوط به تخصیص اعتبار ویژه و استخدام نیروهای بیشتر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل منابع‌طبیعی استان زنجان، مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان در جلسه هم‌اندیشی با معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی با بیان اینکه اراضی ملی استان نزدیک به یک میلیون و 200 هزار هکتار است و صیانت و حفاظت از آن برای یگان حفاظت این اداره‌کل به تنهایی مشکل است، لزوم تعامل با سایر ارگان‌ها را در این رابطه مهم دانست وگفت: این هم‌فکری و مشاوره، آن‌ها را در رسیدن به توسعه پایدار کمک خواهد کرد.

اسگندری با اشاره به آفت سن‌گندم که خسارت هنگفتی به کشاورزان استان وارد می کند افزود: زیستگاه این آفت مراتع استان بوده و تخریب مراتع موجب طغیان این آفت و وارد کردن خسارت به مزارع کشاورزی می‌گردد.

وی از تخریب شدید مراتع استان در چند سال اخیر خبر داد و گفت: برای احیای دوباره این اراضی نیازمند هم‌فکری و برنامهریزی هستیم.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در بحث تخریب تصرف‌کنندگان دنبال تولید نیستند و تنها مالکیت بر اراضی را دنبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه اهالی روستاها به دلیل نبود آگاهی با کاشت گندم در این مناطق ادعای مالکیت می‌کنند که ما بحث GPS‌دار کردن ماشین‌آلات و دستگاه‌های کشاورزی را برای پیشگیری از هرگونه تخریب دنبال می‌کنیم/س


برچسب ها: حفاظت ، منابع ، طبیعی ، دستگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.