رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تامین آذوقه نگهداری 1500 راس دام به مدت 6 روز بصورت رایگان درمنطقه زلزله زده خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛ هادربادی در جلسه ای با حضور نما یندگان وزارت جهاد کشاورزی برای برررسی خسارات به تفکیک دام، زراعت و باغات، گفت :تاکنون 470 راس لاشه دام از زیر آوار خارج شده که 365 راس دام در پنج روستای حادثه دیده بیمه بوده که از این تعداد 219 راس دام تلف شده اند .

وی با اشاره به اینکه تا چهارشنبه هفته جاری تعرفه بیمه دام های تلف شده پرداخت خواهد شد افزود :به کلیه دامداران منطقه توصیه میشود با توجه به مبلغ ناچیز تعرفه بیمه دام هر چه سریعتر به این امر اقدام نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین در رابطه با قنوات خسارت دیده گفت:در این راستا تعداد 10 قنات آسیب دیده ویکی از قنوات روستای امیرآباددهن چاه که مسدود شده بود باز گشایی گردید.

هادربادی افزود : در بررسی های به عمل آمده در 5 روستا مشخص گردید به 44 بارگاه زرشک وجایگاه نگهداری دام خسارت وارد شده واین روند ادامه دارد.

وی در پایان اظهار داشت :با همکاری مردم محلی ،هلال احمر وسازمان جهاد کشاورزی احداث 3 جایگاه بزرگ نگهداری دام بصورت موقت در روستا شاج،حسین آباد ونخرود در حال انجام است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.