رانندگان وسایل نقلیه هنگام رانندگی درهوای مه آلود باید به نکات مهمی توجه کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان،رئیس پلیس راه استان زنجان درمورد رانندگی درهوای مه آلود به رانندگان توصیه کرد: در هوای مه آلود با نور پایین واحتیاط کامل برانید در صورت تراکم مه وسیله نقلیه خود را در جای مناسبی متوقف کرده و تا زمانی که مسیر جلویی قابل رویت نشده حرکت نکنید ودر تونل ها شیشه ها را بالا بیاورید تا از استنشاق گازهای سمی حاصل از اگزوز خودروها در امان باشید.

رشتیانی افزود: رانندگان برای مسافرت درهوای مه آلود باید زمان بیشتری برای سفر در نظر بگیرند و شیشه جلوی اتومبیل ، چراغ های جلو، راهنماها، شیشه های بغل، عقب و برف پاک کن ها و بخاری را بازدید و تمیز کنید.

وی اظهار کرد: رانندگان در صورت امکان وسیله نقلیه خود را به چراغ مه شکن مجهز و در صورت وجود مه غلیظ و عدم دید کافی، وسیله نقلیه خود را به منتهی الیه سمت راست جاده هدایت و ضمن توقف کامل چراغ های آن را روشن نگه داشته و از خطوط وسط و کنار جاده مسیر حرکت خود استفاده کنید.

رئیس پلیس راه استان زنجان از کاهش 15 درصدی تلفات انسانی در هشت ماهه امسال نسبت به مشابه سال قبل خاطرنشان کرد: طرح زمستانی پلیس از 20 آذر ماه تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت و پلیس با رانندگان متخلف برابر قانون برخورد جدی خواهد داشت./س



برچسب ها: نکاتی ، ضروری ، رانندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.