معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: خسارات بارندگی و جاری شدن سیل در استان بوشهر با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

  به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، شاپور رستمی در نشست هماهنگی وضعیت خسارات بارندگی اخیر در استان بوشهر اظهار داشت: بارندگی و جاری شدن سیل خسارات قابل توجهی به زیربناهای مختلف و مردم وارد کرد که با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر مستندسازی خسارات اخیر گفت: لازم است همه اعضای مدیریت بحران از مراحل مختلف پیشگیری، امدادی و آمادگی با مستندسازی و ارائه به اعضای کمیسیون عمران مجلس اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با قدردانی از اعضای مدیریت بحران استان که در جاری شدن سیل اقدامات موثری انجام دادند، گفت: بارندگی اخیر هر چند خساراتی ببار آورد ولی موجب شد سفره‌های آب زیرزمینی تقویت شود و سد و بندهای ذخیره آب پر شوند.

رستمی افزود: این بارندگی میزان حجم ذخیره آب در سد رئیسعلی دلواری را تا 204 میلیون مترمکعب افزایش داد و حجم ذخیره آب پشت بندهای آبخیزداری را تا 70 میلیون مترمکعب رساند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: این بارندگی اگر چه موجب تلطیف هوا و شادابی زمین و اراضی کشاورزی شد ولی به جاده‌ها و تأسیسات آب، برق و امور زیربنایی و منازل روستایی و شهری خساراتی وارد کرد که به دنبال ارزیابی میزان خسارات هستیم.

وی گفت: در شهرهای زیر 12 هزار نفر جمعیت که خسارت به منازل آنان وارد آمده است 12 میلیون و 500 هزار تومان وام با بهره کم پرداخت می‌شود و آن بخش از افرادی که خسارات قابل توجهی دیده‌اند، کمک‌های بلاعوض به آنها خواهد شد./ج1

برچسب ها: بوشهر ، بارندگی ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.