چين امروز چهارشنبه با اشاره به اين موضوع که پيونگ يانگ بايد قطعنامه هاي سازمان ملل را که به موجب آنها اين کشور از پرتاب موشکهاي بالستيک منع شده است رعايت کند،‌ به صورت تلويحي پرتاب موشک کره شمالي را محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شين هوا ، با اعلام اين مطلب که اکنون زمان اعتماد سازي درباره شبه جزيره کره است افزود همه طرفهاي درگير مي بايست خونسرد باشند و از دامن زدن به آتش خودداري کنند تا اوضاع تحت کنترل قرار بگيرد.
همين خبرگزاري افزود پيونگ يانگ به رغم نگراني هاي مطرح شده توسط برخي کشورها به ويژه کره جنوبي ، ژاپن و آمريکا موشک مورد نظر خود را پرتاب کرد.
با وجود اين پيونگ يانگ مي بايست قطعنامه هاي شوراي امنيت از جمله قطعنامه هزار و هشتصد و هفتاد و چهار را مراعات کند ، قطعنامه اي که از پيونگ يانگ مي خواهد هيچ پرتابي را که در آن از فناوري موشک بالستيک استفاده شده باشد انجام ندهد و همه فعاليتهاي مرتبط با برنامه موشک بالستيک خود را به حالت تعليق درآورد.
شين هوا اعلام کرد طرفهاي ذيربط به جاي رفتارها و سخنان پرخاشجويانه بايد تدابيري ملموس براي ايجاد شرايط مناسب به منظور گفتگو و بازگشت هرچه سريعتر به ميز مذاکرات اتخاذ نمايند.
کره شمالي امروز براي نخستين بار ظاهرا با موفقيت يک ماهواره بر را به فضا پرتاب کرد ،‌ ماهواره بري که بخشي از جامعه بين المللي آن را يک موشک بالستيک دوربرد در نظر مي گيرند.
چين و کره شمالي به تازگي توافق کردند توسعه مناطق اقتصادي در طول مرز مشترکشان را سرعت ببخشند.
برچسب ها: بین الملل ، چین ، کره ، شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار