عصر روز گذشته گودبرداری غیر اصولی باعث تخریب شدن یک ساختمان 6 واحدی شد و 5 کشته و مصدوم در پی داشت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: ساعت 18:01 دقیقه عصر دیروز آتش نشانان از حادثه آوار منزل مسکونی در محله تهران نو، خیابان بلال حبشی باخبر شدند.

جلال ملکی افزود: سریعا 5 ایستگاه آتش نشانی به محل اعزام شدند و عملیات خود را آغاز کردند.

وی یادآور شد: علت حادثه عدم رعایت اصول ایمنی در تخریب محل مجاور این ساختمان مسکونی بود که قسمت شرقی این ساختمان 3 طبقه کاملا تخریب شده است.

ملکی افزود: آتش نشانان با تلاش فراوان و آمدن 2 ایستگاه آتش نشانی دیگر 2 جرثقیل، 2 خودرو نورافشان به همراه 80 آتش نشانان عملیات نفس گیر داشتند و توانستند 2 زن و مرد میانسال محبوس شده در آوار را که دچار مصدومیت شده بودند نجات دهند و بعد از ساعت ها تلاش 3 نفر دیگر را که خانم 60 ساله و 2 کودک بود از زیرآوار بیرون آورند که متاسفانه جان خود را از دست داده بودند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه عملیات آواربرداری 8 ساعت به طول انجامیده بود بیان کرد: شهروندانی که در حال تخریب مکانی هستند حتما تحت نظارت مهندسان ناظر این کار را انجام دهند و از کارگران باتجربه استفاده کنند.

جلال ملکی افزود: همسایه ها در صورت مشاهده گودبرداری ناایمن از طرف مالکان حتما با شهرداری یا سامانه 125 تماس بگیرند تا اقدامات ایمنی صورت بگیرد تا شاهد حوادث ناگواری نباشیم./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار