یک حقوقدان ایتالیایی گفت: عدالت مدنی در غرب تقریبا امری دست‌نیافتنی بوده و دلیلش نيز اين است که دستگاه‌های قضایی با گرفتن رشوه و یا فسادهای مالی، حاضر به برقراری عدالت به نفع افراد نیستند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی بررسی گزارش «احمد شهید»، نشستی با عنوان «حجاب، حکومت، حقوق بشر» به همت موسسه راهبردی دیده‌بان در دانشگاه تهران برگزار شد.

"کارلو کوربوچی" حقوقدان ایتالیایی در اين نشست طي سخناني با بیان اینکه در غرب، احترام به مرد و زن وجود داشته و همواره صحبت‌های بسیاری پیرامون حقوق زن در جوامع غربی می‌شود، گفت: نمی‌توان گفت که انگیزه دفاع از حقوق زن در غرب وجود ندارد، اما در واقع غرب احترام واقعی برای زن قائل نیست، چرا که زن را همچون کالای تجاری دانسته و استثمار از فیزیک، جسم و چهره زن در میان این جوامع امری رایج تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: در جوامع غربی صحبت‌های زیادی پیرامون مسئله عدالت مطرح می‌شود اما آنچه که در زندگی روزمره به واقع رخ می‌دهد نشان از بی‌عدالتی دارد که می‌توان آن را در دستگاه‌های قضایی مشاهده کرد و این نتیجه جامعه‌ای است که به زن به عنوان یک عنصر تجاری و بازاریابی نگاه می‌کند.

این حقوقدان ایتالیایی گفت: عدالت مدنی در غرب تقریبا امری دست‌نیافتنی بوده و دلیلش نيز اين است که دستگاه‌های قضایی با گرفتن رشوه و یا فسادهای مالی، حاضر به برقراری عدالت به نفع افراد نیستند.

کوربوچی با بیان اینکه حقوق بشر تنها بهانه‌ای براي اهداف و فعالیت‌های سیاسی،  تحریم‌ها و تهدیدهای نظامی غرب بوده که همسو با منافع شخصی و اقتصادی صاحبان قدرت است، افزود: مردم در جوامع غربی دچار بحران شده و بسیار ناامید هستند و متوجه اين مسئله نيستند که دليل این بحران‌ها وجود فرهنگ غلطی است که به آنها ترویج و تحمیل شده است. البته اين امر در پی انتخاب‌های اشتباهی است اين مردم انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: چنانچه در غرب بدانند آنچه که اسلام درباره زن گفته تنها به خاطر حفظ احترام، شرافت و ارزش‌های والای زن است، مسئله خیلی فرق خواهد کرد، اما کاری کرده‌اند که جوامع غربی حتی جرات فکر کردن به آن را ندارند.

کوربوچی با بیان اینکه رفتار غربی‌ها به گونه‌ای است که انگار هیچ‌گاه فرهنگ حجاب وجود نداشته و خواستار این هستند تا زن‌ها هیچ‌گاه تمایلی برای داشتن حجاب نداشته باشند، تصریح کرد: حمله به اسلام و حمله به ارزش‌های معنوی با برنامه‌ریزی دقیقی صورت می‌گیرد و شرایط را برای کسانی که بخواهند زندگیشان را بر اساس تعالیم دینی بنا کنند غیر ممکن می‌سازد و سخت کردن عرصه برای کسانی که بخواهند معناگرا باشند در همه لحظه‌های زندگی صورت می‌پذیرد.

وی افزود: غرب با استفاده از سیاست‌های خود در پی آن است تا شرایط را به قدری  دشوار سازد تا انسان‌هایی که نیازمند اسلام هستند حتی قادر به اجرای تعالیم اسلامی نباشند و از هر گونه احساس نیاز به دین الهی جلوگیری کنند.

کوروبچی با بیان اینکه علت اينکه آمریکا انگشت اتهام به سوی ایران نشانه گرفته، نقض حقوق بشر نیست، افزود: اشک‌هایی که آمریکا می‌ریزد اشک تمساح است چرا که هیچ‌گاه  دغدغه آمریکا حقوق بشر نبوده، بلکه در خطر دیدن منافعش و همچنین اصل موضوع منافع مادی و اقتصادی ایران در جهان سبب شده تا غرب برای رسیدن به اهداف  درازمدتش به حقوق بشر و نقض آن متمسک شود.

 این حقوقدان ایتالیایی در پایان خاطرنشان کرد: امیدورام کشورهای آزاد در جهان همچون ایران از این اهداف والا حمایت کنند و بتوانند از ارزش‌های معنوی که پاسدار آن هستند حمایت کرده و آنها را به مقصد برسانند.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: حقوق بشر ، حجاب ، احمد شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار