جمعي از اساتيد، دانش‌آموختگان و دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران، در سالروز جهاني حقوق بشر به شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد نامه‌اي نوشتند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، در نامه جمعي از اساتيد، دانش‌آموختگان و دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران که در سالروز جهاني حقوق بشر به شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد نامه‌اي نوشته شد، آمده است: ما به عنوان بخشي از جامعه بزرگ علمي کشور عزيزمان جمهوري اسلامي ايران، لازم مي‌دانيم در سالروز جهاني حقوق بشر و با توجه به گزارشات آقاي «احمد شهيد»، گزارشگر ويژه آن شورا ضمن انتشار اين نامه مطالبي را در چند بند عنوان نماييم.

1. هدف اصلي از تشکيل سازمان ملل متحد پس از پايان جنگ جهاني دوم شکل‌گيري جامعه جهاني در مبناي تامل و گفتمان عادلانه ميان دولت‌ها و ملت‌ها بوده است که شوراي حقوق بشر سازمان ملل نيز در همين راستا تشکيل گرديده اما با توجه به ساختار ناکارآمد سازمان ملل و وجود قوانين تبعيض‌آميز نظير حق وتو براي چند کشور معدود نه تنها نيل در اهداف سازمان مقدور نگرديد، بلکه در بسياري از موارد نظير وتوي پي در پي مصدوميت رژيم صهيونيستي در تهاجم وحشيانه به مردم بي دفاع فلسطين از جانب ايالات متحده آمريکا در دهه اخير اين قبيل قوانين به ابزاري براي سلطه‌طلبي روز افزون برخي از کشورها تبديل گشته است.

2. متاسفانه شوراي حقوق بشر که مي‌بايست حافظ منافع ملت‌ها باشد بازيچه بازي‌هاي سياسي قرار گرفته و مرکز آن در بسياري از موارد نظير آنچه در گزارش آقاي احمد شهيد راجع به کشورمان به چشم مي‌خورد به صورت هدفمند و سيستماتيک در جهت تامين منافع برخي از کشورها و وارد آوردن فشار در دولت‌ها و ملت‌ها به منظور ناديده گرفتن حقوق حقه خود نظير برخورداري از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي مي‌باشد.

3. مستندات گزارش‌هاي شوراي حقوق بشر که توسط گزارشگر آن شورا بر عليه جمهوري اسلامي ايران ارائه گرديده در اغلب موارد اظهارات اعضاي گروهک‌هاي ترويستي است که تاکنون بيش از 17 هزار نفر از مردم بي‌گناه کشورمان را به خاک و خون کشيده‌اند و اين در حالي است که عملکرد آن شورا مي‌بايست در مقام دفاع از حقوق ملت‌ها باشد.

4. گرچه آقاي احمد شهيد در بخش‌هاي از گزارشات خود با حمايت از متخطيان و مجرمين و در راستاي اهداف برخي از کشورها در بيان موارد دروغين نغض حقوق بشر در ايران برآمدند اما سوال اينجاست که آيا شوراي حقوق بشر و گزارشگر مذکور وظيفه قانوني و انساني خود را در احقاق حقوق از دست رفته ايران در جريان 8 سال جنگ تحميلي و کشته و مجروح شدن چند صد هزار ايراني و وارد آمدن هزار ميليارد دلار خسارت به کشور عزيزمان، سقوط هواپيمايي مسافربري توسط ناو آمريکايي، حمايت و تجهيز گروهک هاي ترويستي از جانب آمريکا، رژيم صهيونيستي و برخي از کشورهاي غربي، ترور دانشمندان هسته اي و هزار مورد ديگر نغض حقوق بشر نسبت به ملت ايران را انجام داده‌اند.

5. انقلاب مردم ايران در سال 57 مبتني بر دين مبين اسلام و يا هدف برپايي احکام الهي و تشکيل نظام ديني و مردمي بوده و ما به عنوان بخشي از جامعه دانشگاهيان جمهوري اسلامي ايران معتقديم دين مبين اسلام دين پيامبر خاتم و داراي کامل‌ترين و مترقي‌ترين قوانين براي زندگي بشر است.

هجمه به احکام الهي با عنوان نقض سيستماتيک حقوق بشر در گزارشات شورا حقيقتا موجب تاسف است چراکه احکام اسلامي نظير احکام ارث و ديه از جانب خداوند يکتا که خالق آدميان است به منظور تامين مصالح جامعه بشري تدوين گرديده و با اندکي تعمق و تدبر فلسفه وجودي اين احکام بر هر انسان حق‌طلبي روشن خواهد شد.

در پايان ياد آور مي‌شويم ما اساتيد دانش‌آموختگان و دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران، سازمان ملل متحد و همچنين شوراي حقوق بشر آن سازمان را بسيار ناکارآمد ارزيابي نموده و خواستار اصلاح ساختار سازمان و نهادهاي مرتبط در جهت نيل به عدالت و صلح جهاني هستيم که بي‌شک نخستين گام در اين مسير حذف قوانين ناعادلانه و تبعيض‌آميز نظير حق وتو خواهد بود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار