امير کويت روز سه‌شنبه اعضاي کابينه جديد اين کشور را منصوب کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، در کابينه شانزده نفري جديد که به رياست شيخ جابر مبارک الصباح فعاليت خواهد کرد، اکثر وزراي کابينه قبلي از جمله وزير نفت مجدداً در مقام‌ خود منصوب شده‌اند و تنها پنج نام جديد مشاهده مي‌شود. وزير دارايي پيشين کويت نيز که قبلاً به اتهام فساد مالي از مقام خود استعفا داده بود،‌بار ديگر به اين مقام منصوب شده است.
انتخاب اعضاي جديد کابينه توسط شيخ صباح الاحمد الصباح امير کويت پس از انتخابات قانونگذاري در اين کشور صورت مي‌گيرد که مخالفان حکومت به علت تغيير در شيوه برگزاري انتخابات، آن را تحريم کرده بودند.
بدين ترتيب،‌هاني الحسين وزارت نفت را همچنان در اختيار خواهد داشت و مصطفي الشمالي در حالي که چند ماه از استعفاي او مي‌گذرد، بار ديگر در پست وزارت دارايي فعاليت خواهد کرد و همچنين پست معاونت نخست وزيري را در اختيار خواهد داشت.
شش تن از اعضاي کابينه از بين خانواده حاکم کويت منصوب شده‌اند که تعداد آنها نسبت به دولت قبلي يک نفر افزايش يافته است. نخست وزير، وزراي دفاع، کشور، امور خارجه، اطلاع‌رساني و همچنين وزير امور دولتي از اعضاي خانواده الصباح هستند.
همچنين دو وزير زن در کابينه جديد کويت حضور دارند.
بر اساس قانون اساسي کويت، کابينه قبلي هفته گذشته و پس از برگزاري انتخابات قانونگذاري در اين کشور استعفا کرد.
اين در حالي است که مخالفان حکومت کويت اعلام کرده‌اند تا زمان انحلال پارلمان جديد کويت و لغو شيوه جديد راي‌گيري در اين کشور، به مبارزه ادامه خواهند داد.
از سال دو هزار و شش ميلادي تاکنون اين يازدهمين دولت کويت است که روي کار مي‌آيد.
برچسب ها: بین الملل ، کویت ، کابینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار