در حال حاضر اعضاي اتحاديه هاي كارگري اين سياست شركت خودروساز مادر آمريكايي را يك سياست ناقص و اشتباه عنوان مي كنند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، پس از اعلام خبر تعطيلي كارخانه قديمي خودروسازي «اوپل» در شهر بوخوم آلمان در سال 2016 ميلادي، موجي از انتقادها به شركت جنرال موتورز آمريكا يكي از سهامداران بزرگ اين شركت سرازير شد. هم اكنون سنديكاها و شوراي هاي كاركنان اعلام كرده اند با توقف برنامه ريزي شده توليد خودرو در «اوپل» بوخوم كه قرار است در سال 2016 عملياتي شود، مقابله خواهند كرد.

تعطيلي اين كارخانه در آلمان با خشم و عصبانيت زيادي همراه و اين وضع سبب شده است انتقادها از شركت مادر اين كارخانه يعني «جنرال موتورز» آمريكا با افزايش روبرو شود. چون شركت «جي ام» آمريكا «اوپل» را از فروش خودرو به كشورهاي آسيايي منع كرده است.

در حال حاضر اعضاي اتحاديه هاي كارگري اين سياست شركت خودروساز مادر آمريكايي را يك سياست ناقص و اشتباه عنوان مي كنند. به گفته كاركنان «اوپل» بوخوم آلمان وقتي بازارهاي رو به رشدي در آسيا همانند بازار كره وجود دارند اما اجازه فروش به آنها داده نمي شود، طبيعي است كه اين كارخانه به راحتي از بين خواهد رفت.

در همين حال فيليپ روسلر وزير اقتصاد آلمان نيز با تاکید بر اینکه علت اصلي بروز اين مشكل، داخلي است، اين سئوال را مطرح كرده است که براستي چرا شركت «جنرال موتورز» اصلا شانس و فرصتي را در اختيار شركت زير مجموعه اي اش يعني «اوپل» قرار نمي دهد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار