خبرنگار شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی عربی، با بیان اینکه فضای حاکم در اطراف کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه مصر در حال متشنج شدن است، اعلام کرد بسیاری از معترضان خواستار سرنگونی نظام حاکم مصر هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، عطیه نبیل از مقابل کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه مصر در قاهره درباره تجمع معترضان گزارش داد: وضع موجود در برابر کاخ الاتحادیه مشنج و شلوغ است. تظاهرکنندگان از شش مسیر در حال رسیدن به اطراف این کاخ هستند.

خبرنگار این شبکه افزود: تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردها و پرچم هایی شعارهایی برای سرنگونی نظام حاکم در این کشور سر می دهند.

عطیه نبیل افزود: وزیر دفاع مصر از گروه ها و احزاب این کشور خواست شامگاه چهارشنبه در جلسه گفتمان ملی حاضر شوند تا به راه حلی که مورد رضایت همه طرف ها باشد دست یابند.

خبرنگار این شبکه افزود: وزیر دفاع و وزیر کشور مصر تدابیر و تمهیدات لازم را برای برگزاری همه پرسی درباره پیش نویس قانون اساسی بررسی کردند.

وی افزود: این در حالی است که رئیس کانون قضات مصر بار دیگر نظارت قضات این کشور را بر روند برگزاری همه پرسی رد کرد. بنابراین، می توان در این باره گفت که قضات مصر درباره این همه پرسی دچار دو دستگی هستند.

خبرنگار بی بی سی عربی درباره واکنش ها به درخواست وزیر دفاع مصر گفت: می توان گفت که بر اثر فشارهای شدید مردمی و تظاهرات اعتراض‌آمیز وزیر دفاع مصر چنین درخواستی را مطرح کرد.

وی گفت: علاوه بر تظاهرات مخالفان، طرفداران رئیس جمهور نیز در منطقه «نصر» قاهره تجمع کرده اند که چند کیلومتر بیشتر از کاخ الاتحادیه فاصله ندارد و احتمال دارد که حامیان مرسی از همان منطقه به طرف الاتحادیه حرکت کنند و بار دیگر درگیری روی دهد.

خبرنگار بی بی سی عربی افزود: معترضانی که در برابر کاخ الاتحادیه تجمع کرده اند به دعوت جبهه نجات ملی (گروه های مخالف) در اینجا تجمع کرده اند.

وی گفت: السید البدوی، رئیس حزب الوفد، ساعتی پیش اعلام کرد که منتظر پاسخ محمد مرسی به پیشنهادی است که وی دوشنبه درباره به تعویق افتادن همه پرسی به مرسی ارائه کرده است.
برچسب ها: مصر ، مرسی ، قانون اساسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار