رویا تیموریان و مسعود رایگان نسخه صحنه‌ای یک فیلم را برای اجرای آن به صورت نمایش تمرین می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛نمایش «شرق شرق است» نوشته‌ ایوب خان‌دین، با ترجمه و کارگردانی مسعود رایگان، از هفته‌ی اول بهمن‌ماه در سالن شماره‌ی یک تماشاخانه ایران‌شهر روی صحنه می‌رود.

«شرق شرق است» ماجرای خانواده‌ای آسوری ترک را روایت می‌کند که بیست‌و‌شش سال است به سوئد مهاجرت کرده‌اند و در استکهلم زندگی می‌کنند. خانواده پدرسالار است و پدر به‌شدت تلاش می‌کند خانواده را با فرهنگ شرقی هدایت کند. همه چیز در دستان پدر است و اوست که درباره‌ی همه چیز تصمیم می‌گیرد؛ حتی پوشش و شریک زندگی آینده‌ی فرزندانش. اما فرزندان که با فرهنگ اروپایی اسکاندیناوی بزرگ شده‌اند، این روش پدر را نمی‌پسندند.

نسخه‌ سینمایی «شرق شرق است» در سال 1999 اکران شد و خان‌دین جوایز بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی را از «جشنواره‌ فیلم‌های مستقل بریتانیا» و «انجمن منتقدان فیلم لندن» گرفت و در جشنواره‌های معتبر دیگری نامزد دریافت جایزه شد.

در برداشت آزاد مسعود رایگان از نمایش‌نامه‌ی «شرق شرق است»، که برای نخستین بار آن را به فارسی برگردانده، رویا تیموریان، امید روحانی، شبنم مقدمی، مهدی کوشکی، پگاه آهنگرانی، فرزین محدث و عرفان ناصری ایفای نقش می‌کنند.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از مشاور کارگردان:رویا تیموریان. دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: داریوش فائزی. مدیر تولید: درنا مدنی. گروه کارگردانی: شقایق رحیمی‌راد، ساقی عطایی. طراح صحنه: آروند دشت‌آرای. طراح پوستر و بروشور: امیر اسمی. انتخاب موسیقی: آنکیدو دارش. عکاس: نوشین جعفری.

مسعود رایگان،زمستان سال گذشته نیز نمایش «قاتل بی‌رحم، هسه کارلسون» را در سالن استاد سمندریان تماشاخانه‌ی ایران‌شهر روی صحنه برد، که با استقبال چشمگیر تماشاگران روبه‌رو شد./ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار