مربی بین المللی والیبال گفت: در مسابقات لیگ جهانی تمامی تیم های شرکت کننده به خصوص 12 تیم برتر جدول رده بندی که در گروه های اول و دوم قرار گرفتند، جزو بهترین تیم های دنیا هستند.

جهانگیر سید عباسی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: بسیار خوشحال کننده است که تیم ایران در میان معتبرترین تیم های والیبال جهان قرار گرفته است. در چنین شرایطی در گروه بندی بازی ها هیچ فرقی نمی کرد که ما در گروه یک و یا دو قرار می گرفتیم. زیرا گروه بندی براساس رنکینگ تیم ها صورت گرفته است.

وی یادآور شد: ما باید با بهترین تیم های جهان مسابقه دهیم،این امر عاملی برای ارتقاء سطح کیفی کار بازیکنان کشورمان خواهد بود.سخت بودن بازی ها در لیگ جهانی فقط برای تیم ایران نیست بلکه حریفان هم از نام تیم ملی کشورمان می ترسند و روی والیبالیست های ما حساب ویژه ای باز کرده اند.

مربی بین المللی والیبال یادآور شد: تیم های حاضر در گروه سه مسابقات لیگ جهانی را تیم هایی که در رنکینگ جهانی جهانی جایگاه پایین تری را دارند تشکیل می دهند. در این دسته 2 تیم از سوی فدراسیون جهانی معرفی خواهند شد که احتمال دارد یکی از آنها تیم ملی ژاپن باشد زیرا ژاپن یکی از بزرگترین حامیان فدراسیون جهانی والیبال محسوب می شود.از این گروه فقط یک تیم شانس صعود در مرحله بعدی را خواهد داشت.
در چنین شرایطی قرار گرفتن تیم ایران در گروه 2 به مراتب بهتر از گروه سه است ما به دفعات مقابل تیم های حاضر در این دسته بازی کرده ایم، رقابت با تیم های ملی کشوری اروپایی بهترین هدیه و موهبت والیبالی است.

وی در خصوص وضعیت تیم ملی آلمان اظهار داشت: آلمانی ها سال گذشته پرفروغ ترین وضعیت خود را در والیبال سپری کردند آنها هم توانستند به مرحله دوم لیگ جهانی صعود کنند و هم به المپیک راه پیدا کردند،این موضوع حاکی از سرمایه گزاری خوب آنها در این رشته است.
اما باید بگویم که آنها از نظر اعتبار جهانی از صربستان و کوبا و ایتالیا پایین تر هستند.

عباسی تصریح کرد: اگر تیم والیبال ما در شرایط عادی قرار داشته باشد می تواند شرایط نزدیکی با آلمان را در طول یک بازی به وجود آورد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار