یکی از مواردی که صهیونیست ها در آن واقعا ماهرند، کشتار شهروندان فلسطینی است در تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه 161 نفر به شهادت رسیدند و بیش از 1300 نفر زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از کرسنت آنلاين، حمله اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه برای کسانی که با شیوه های جنایتکارانه آن رژیم آشنایی دارند امر عجیبی نیست. این مسئله برای دولتهای غربی و رسانه های شان هم مسئله عجیبی نبود. آنان طوطی وار می گویند "اسرائیل حق دفاع از خود را دارد" حق دفاع از خودی که با ریختن بمب بر سر فلسطینیان و کشته و مجروح شدن هزاران نفر تحقق می یابد.   
ادعای "اسرائیل حق دفاع از خود را دارد" بر این فرض غلط بنا نهاده شده که حماس و (یا هر گروه فلسطینی دیگری) آغازگر حمله بوده است و رژیم صهیونیستی نیز "تلافی" کرده است. دولتهای غربی از اوباما رئیس جمهور آمریکا گرفته تا استفان هارپر نخست وزیر کانادا همگی از "صهیونیسم" بعنوان برکی در بازی برای ادامه هیاهوی خود و "قربانی" جلوه دادن رژیم صهیونیستی استفاده می کنند. 

از آغاز تجاوز هشت روزه رژیم صهیونیستی در 14 نوامبر تا پایان آن، بیش از 160 شهروند فلسطینی که در میان آنان زنان و کودکان هم بودند توسط جنگنده های اف-16، بالگردهای آپاچی و موشک های ارتش رژیم صهیونیستی که ساخت آمریکا بوده اند به شهادت رسیدند. رژیم صهیونیستی غزه را محاصره کرده است، باریکه ای 40 کیلومتر طول و 10 کیلومتر عرض دارد.
خوشبختانه، در حمله اخیر صهیونیست ها از بمب های فسفری استفاده نکردند در حالیکه در تجاوز سال 2009-2008 از آن استفاده کرده بودند. هر چه دفاع و مقاومت حماس ادامه می یافت، رژیم صهیونیستی نیز به حملات خود شدت می بخشید. در روز 18 نوامبر رژیم صهیونیستی 32 نفر را به شهادت رساند که 10 نفر از آنان از خانواده "دلو" در ناحیه "شیخ رضوان" بودند که خانه هایش در اثر شلیک موشک های صهیونیستی از جنگنده های اف-16 تخریب شد. در میان آوار ها جسد مادر و فرزند چهارساله اش پیدا شد که غرق در خون بودند. در آن هشت روز، پنج سرباز صهیونیست به هلاکت رسیدند. در سه روز پایانی تجاوز تعداد شهدای فلسطینی به 161 نفر رسیدند.   
روایت غربی ها از این ماجرا، چه روایت رسمی و چه در رسانه های غربی آن بود که در اثر شلیک موشک از سوی فلسطینیان و اصابت آن به یک جیپ رژیم صهیونیستی در 10 نوامبر امسال، چهار سرباز در نزدیکی مرز غزه زخمی شده بودند. پرسش اینجاست که در صورت صحیح بودن این ادعا آیا جبهه آزادیبخش فلسطین بی جهت موشک پرتاب کرده است؟ آیا رژیم صهیونیستی در روزهای پیش از آن علیه فلسطینیان مرتکب جنایت نشده بود؟  
 
اجازه دهید به تاریخ 64 ساله غارت سرزمین های فلسطینی توسط صهیونیست و جنایات بی رحمانه آنان بنگریم. در حدود 5000 زندانی سیاسی فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی به سر می برند. در طول تجاوز رژیم صهیونیستی در سال 2009-2008، 1400 نفر از اهالی غزه به شهادت رسیدند که 322 نفر آنان کودک بودند. زیر ساختهای غزه هنوز هم بازسازی نشده اند. در اثر محاصره غزه از جمعیت 1.7 میلیون نفری فلسطینی آن باریکه طبق ارزیابی های سازمان ملل متحد 80 درصد با کمبود مواد غذایی مواجه اند.  
 
غربی ها چطور می توانند جنایات 60 ساله صهیونیست ها علیه فلسطینیان را به یاد آورند در حالی که رسانه های آنان واقعیات را منعکس نمی کنند؟ سیاستمداران غرب سعی می کنند تا هرگونه جنایت ارتکابی از سوی رژیم صهیونیستی را با نادیده گرفتن واقعیات توجیه کنند. غیر قابل باور است که بگوئیم دولتهای غربی و مقامات رسمی شان از جنایات رژیم صهیونیستی بی اطلاع هستند.  
در 5 نوامبر سال جاری، سربازان صهیونیست به سوی "احمد نبهانی" یک جوان 23 ساله فلسطینی که دچار اختلال روانی بود شلیک کردند و او را به شهادت رساندند. آیا این جنایت نیست؟ جرم او تنها این بود که به دیوار حائل مرزی نزدیک شده بود. سه روز بعد در تاریخ 8 نوامبر، صهیونیست ها با 8 تانک و 4 بولدوزر خود به جنوب غزه حمله کردند وبا شلیک گلوله "احمد یونس خدیر ابو دغا" را به شهادت رساندند علیرغم آنکه او مشغول بازی فوتبال بود. روز بعد از آن، سربازان صهیونیست دو کودک فلسطینی را به شهادت رساندند. کشتار کودکان فلسطینی راهی برای ادامه حیات رژیم صهیونیستی است.   
 
طبق رسم و رسوم، فلسطینیان برای ابراز همدردی با بازماندگان از دست رفتگان چادر می زنند و به دعا می پردازند. صهیونیست این را هم نتوانستند تحمل کنند و با شلیک موشک بسوی خیمه دو فلسطینی عزادار را به شهادت رساندند. آیا در اینجا نیز فلسطینیان رژیم صهیونیستی را تحریک کرده بودند؟ فراموش کنید که می توانید از فاکس نیوز، سی ان ان و یا حتی رسانه های معتبرتر غربی مثل نیویورک تایمز، بی بی سی، گاردین و ایندیپندنت بتوانید حقائق را بدست آورید. برای مثال نیویورک تایمز نوشته بود "بیت المقدس مواجه با انسداد موشک ها، پاسخ رژیم صهیونیستی برای حمله غزه" (16 نوامبر) که خود نشان دهنده هوادارای این روزنامه از صهیونیست ها و تمایلات ضد فلسطینی آن است. لازم به ذکر نیست که حملات موشکی از سوی رژیم صهیونیستی علیه غزه آغاز شد. در شش روز حمله، بیش از 1350 موشک بسوی غزه پرتاب شد.   
جالب آنست که غربی ها دائما تکرار می کنند که "اسرائیل حق دفاع از خود را دارد" ولی چنین حقی را برای فلسطینیان و تلفات برجای مانده برای آن قائل نمی شوند. دولتهای انگلیس، فرانسه، آلمان و کانادا دائما این سخن را طوطی وار تکرار می کنند. آیا از دید آنان فلسطینیان نیز دارای حق و حقوقی هستند و حق دارند که در امنیت و مصون از حملات صهیونیست ها زندگی کنند؟  
 
یکی از مقامات مصری که بدلیل شرکت در روند میانجی گری مصر برای برقراری آتش بس نیز شرکت داشته در تاریخ 19 نوامبر به "نیویورک تایمز" گفت "دائما در مورد حق دفاع از خود صحبت می کنند" کدام حق؟ برای مردمی تحت اشغالگری؟ مردمی تحت محاصره؟ مردمی آسیب دیده؟ نه حق دفاع از خود متعلق به رژیم صهیونیستی و جامعه بین الملل در این باره صحبت می کنند."  
 
می توان گفت که رژیم صهیونیستی همانند استعمارگران غربی در سرزمین اسلام است. کاری که استعمارگران اروپائی با مستعمرات خود از شمال تا جنوب آمریکا و در استرالیا انجام دادند و میلیون ها نفر از مردم بومی را به قتل رساند را رژیم صهیونیستی عینا از سال 1948 و تاسیس آن رژیم بر سر مردم فلسطین آورده است.  
 
مرکز حقوق بشر در غزه، جنایات رژیم صهیونیستی را از 29 سپتامبر سال 2000 با شروع انتفاضه دوم تا پایان جون سال 2008 مورد بررسی قرار داده است. در گزارش این مرکز بیش از 348 مور "عملیات جنایتکارانه فرا قانونی" از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان صورت گرفته است که در نتیجه آن 754 فلسطینی به شهادت رسیدند که از این میان 531 مورد انفرادی بوده اند و 233 شهید نیز همراه افراد مورد هدف بوده اند. 71 شهید کودک بوده اند و 20 شهید نیز زن بودند.   
 
طبق تمامي اصول مورد پذيرش سازمان ملل متحد و كنوانسيون ژنو چنين اقداماتي غير قانوني هستند. ارتكاب چنين اقدامات فراقانوني اي از سوي سازمان ملل منع شده است مگر آنكه حمله طبق قوانين جزائي داخلي صورت گرفته باشد. توجيه چنين جناياتي با طرح مسائلي چون "شرايط ويژه" و يا تهديد موجوديت يك دولت براي حفظ امنيت داخلي خود صرفا يك شوخي فريب آميز است. رژيم صهيونيستي تمامي مفاد كنوانسيون ژنو را به سخره مي گيرد و به اقدامات جنايتكارانه خود ادامه مي دهد زيرا از حمايت آمريكا برخوردار است.   

حتي رسانه ها هم از تجاوز رژيم صهيونيستي مصون نيستند. صهيونيست ها در حمله اخير خود مقر دو رسانه خبري را هدف قرار دادند و در 18 نوامبر به آنها حمله كردند كه در اثر آن 6 روزنامه نگار مجروح شدند و يكي از آنان در اثر بمباران  پاي خود را از دست داد. دو رسانه اي كه هدف بمباران صهيونيست ها قرار گرفتند "پرس تي وي" رسانه انگليسي زبان متعلق به جمهوري اسلامي ايران و "راشا تودي" رسانه روسي بوده است. نهاد حقوق بشري "گزارشگران بدون مرز" اين حمله را محكوم كرد و آن را اقدامي عليه "آزادي گردش اطلاعات" قلمداد كردند.

دروغ هايي كه رسانه هاي صهيونيستي در مورد اقدامات آن رژيم به افكار عمومي القا مي كنند كمتر از بمباران فلسطينيان توسط جنگنده هاي آنان نيست. 

گروههاي حاضر در جامعه مدني و دوستداران عدالت در سرتاسر جهان بايستي صداي فلسطينيان را منعكس سازند و به آنان ياري هاي اخلاقي، سياسي و انساني را ارائه كنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار