دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي تاكيد كرد كه ميراث فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در واقع ميراث فرهنگي جهان اسلام هم هست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، علي اكبر ولايتي در ضيافت شام شركت كنندگان در نخستین همایش جهانی اساتید دانشگاه‌ها و بیداری اسلامی كه در هتل استقلال تهران برگزار شد، با بيان اين كه شركت كنندگان در اين همايش بايد ايران را كشور دوم خود بدانند، افزود: جمهوري اسلامي ايران نه تنها به فكر احياي ايران بوده، بلكه همواره به فكر جهان اسلام هم بوده است.

وی برگزاري اجلاس بيداري اسلامي و نمونه هاي مشابه آن را ملاكي براي اين ادعا دانست و خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران همواره پشتوانه ملت هاي مسلمان و ملت هاي مظلوم جهان بوده و خواهد بود.

ولایتی همچنين هدف از برگزاری این گردهمایی را هم‌اندیشی و تبادل نظر در خصوص مهمترین مسائلی دانست که در سال‌های اخیر و به دنبال گسترش قیام‌های مردمی در کشورهای عربی فراروی امت اسلامی قرار گرفته و آنها را درآستانه تحولی بزرگ و تاریخی قرار داده است و حضور استادان، صاحب‌نظران و فرهیختگان در این همایش، فرصت مغتنمی دانست تا موضوعات بنیادین جنبش بیداری اسلامی از جمله ضرورت‌ نظریه‌پردازی در حوزه‌های مختلف سیاسی‌، اقتصادی و بین‌المللی، به دور از دسته‌بندی‌ها و هیجانات سیاسی جاری و در فضایی کاملاً علمی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

ولايتي خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامی که به شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران انجامید، حاوی پیام‌های مختلفی برای مسلمانان جهان بود که محوری‌ترین آن زیست عزتمند و مستقل فارغ از سلطه فکری، فرهنگی و سیاسی غرب و شرق بود. در واقع در شرایط حاکمیت نظام دو قطبی در سطح بین‌المللی، انقلاب اسلامی با ظهور و تداوم خود این حقیقت را به نمایش گذاشت که مکتب اسلام و جهان اسلام از ظرفیت‌ و قدرتی برخوردار است که تمامی قدرت‌های بزرگ با همه امکانات و ابزارهای خود قادر به مقابله و سرکوب آن نیستند.

دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي  افزود: هرچند تلاش‌های مختلفی برای به شکست کشاندن تجربه انقلاب اسلامی و ممانعت از گرایش مسلمانان به سوی چنین ایده‌ها و الگوهایی انجام شد، اما با وجود تمام چالش‌های داخلی و تهدیدات عظیم خارجی، انقلاب اسلامی راه خود را با اقتدار ادامه داده و نوید بخش دوره جدیدی برای ملت‌های مسلمان خواهد بود.


انتهای پیام/پ2
برچسب ها: ولایتی ، اسلام ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار